"

Ris, ros og forslag til Reptilfreaks Her kan du rise og rose Reptilfreaks, komme med forslag til endringer, eller forslag til konkurranser!

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 19-05-2008, 19:18   #1
Reptilfreak

Kristian262 sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
Meldinger: 968
Blog Entries: 2
Standard Signatur

Når jeg skulle legge inn ny signatur kom det opp at jeg kan ha max 90 bokstaver, men den signaturen jeg la inn var under 30 bokstaver. Hva er galt?
Er det bare min bruker eller har andre dette problemet?
Svar med sitat
Gammel 19-05-2008, 19:55   #2
Reptilfreak

Adriano sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sted: Bergen
Meldinger: 740
Standard Max 2 linjer...

Jeg kan ikke hjelpe deg..

Men jeg synst ikke det burde være max bokstaver... Max 2 linjer eller noe... Er utrolig kjedelig med så mye ekstra rulling
Svar med sitat
Gammel 19-05-2008, 20:07   #3
Senior Member

Andy sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Drammen
Meldinger: 566
Standard Forumregler

Hei.

Vil bare minne alle sammen på Forumreglene, og da spesielt regel nummer 11 i denne sammenheng:
Sitat:
#11: Signaturer skal inneholde maks 4 linjer tekst av tekststørrelse 1 eller mindre. Bilder og grafikk er ikke tillatt brukt i signatur. Merk at signaturer med upassende innhold blir fjernet uten varsel.
Andy
Andy er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 19-05-2008, 20:11   #4
-
Admin

DanFekar sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 1,532
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (4)
Standard

Signaturlinjen har helt klare begrensinger i retningslinjene våre, men det ser ikke ut som om alle har fått med seg dette. Vi prøver å sende ut PM'er til de det gjelder etterhvert som vi oppdager dem
Ganske riktig, som Adriano her sier, så er det fryktelig irriterende med lange signaturer, særlig for brukere som sitter med lav oppløsning og eller liten skjerm.

Vi tester nå ut metoder for å begrense signaturen i systemet, så det kan være litt krøll den første tiden.

Følgende står i retningslinjene (som dere alle selvsagt har lest og godtatt ;p):
Sitat:
Opprinnelig postet av Retningslinjene
#11: Signaturer skal inneholde maks 4 linjer tekst av tekststørrelse 1 eller mindre. Bilder og grafikk er ikke tillatt brukt i signatur. Merk at signaturer med upassende innhold blir fjernet uten varsel.

Sist endret av DanFekar; 19-05-2008 kl 20:11. Begrunnelse: Andy kom meg i forkjøpet ja :)
DanFekar er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 19-05-2008, 21:01   #5
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Meldinger: 4,310
Blog Entries: 4
Standard

Signaturen din kan inneholde max 60 tegn eller 90 tegn inklusiv vB kode.

Eksempel:
[ B][ COLOR="Red"]Dette er en signatur[/COLOR][/B] - 46 tegn totalt inklusive kode av 90 tegn totalt tillat.
Dette er en signatur - 17 tegn totalt av 60 tegn tillat.
Frogger er offline  
Svar med sitat
Gammel 21-05-2008, 16:08   #6
Reptilfreak

Kristian262 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Frogger Vis post
Signaturen din kan inneholde max 60 tegn eller 90 tegn inklusiv vB kode.

Eksempel:
[ B][ COLOR="Red"]Dette er en signatur[/color][/b] - 46 tegn totalt inklusive kode av 90 tegn totalt tillat.
Dette er en signatur - 17 tegn totalt av 60 tegn tillat.
Kan du, Frogger, gjøre slik at vi kan ha flere enn 90 tegn inkludert kode? vi trenger ikke mer enn 60 tegn, men hvis vi har akuratt 60 tegn må vi velge om vi vil ha svarte bokstaver og tekststørrelse 1 eller farga bokstaver (ikke svart) og skriftstørrelse størrelse 2

Min signatur i dette sekund er på akuratt 60 tegn, med skriftstørrelse 2, nikket mitt er markert med fargen rød. Skal jeg i tillegg ha skriftstørrelse 1 må jeg enten fjerne noe av signaturen eller ikke har noe merka med rød.

Dette må vere det mest innvikla innleget jeg har laget, men håper at noen skjønner det.

Når jeg ser på nikket ditt Frogger ser det ut som om at du også har skriftstørrelse 2
Svar med sitat
Gammel 21-05-2008, 19:07   #7
Reptilfreak

Adriano sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 740
Standard

Kom nettop på en ny ide!

Vi kan ha sånn at vi MÅ skrive mer enn 200 tegn, så kan vi bruke så mange koder vi vil, og vi MÅ ha flere enn 5 forskjellige farger i signaturen... Det positive med det er at forumet blir så mye mer oversiktlig.. Ser forsåvidt ingen negative sider med det... Hva sier dere?
Svar med sitat
Gammel 21-05-2008, 20:35   #8
Reptilfreak

Kristian262 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Adriano Vis post
Kom nettop på en ny ide!

Vi kan ha sånn at vi MÅ skrive mer enn 200 tegn, så kan vi bruke så mange koder vi vil, og vi MÅ ha flere enn 5 forskjellige farger i signaturen... Det positive med det er at forumet blir så mye mer oversiktlig.. Ser forsåvidt ingen negative sider med det... Hva sier dere?
Er det meningen at vi skal bli svimmel?

Hvordan får du dette til å bli oversiktlig?
Svar med sitat
Gammel 21-05-2008, 20:43   #9
-
Admin

DanFekar sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 1,532
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (4)
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Kristian262 Vis post
Er det meningen at vi skal bli svimmel?

Hvordan får du dette til å bli oversiktlig?
Jeg tror du finner svaret her
DanFekar er offline  
Svar med sitat
Gammel 21-05-2008, 20:50   #10
Reptilfreak

Nero sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sør-på sånn ca.
Meldinger: 687
Standard

Hehe...

Mente Adriano det da?

Jeg syntes det er bra med de reglene som er nå(Hehe, størrelse 2 på meg) Ikke så mye vits med masse fjas i signaturen. Kun noen korte ord eller Mvh-stuffs.
Svar med sitat
Svar

Emner
signatur

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Signatur Tigerinne Småprat 1 29-03-2007 11:02

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 08:57.