| Ris, ros og forslag til Reptilfreaks Her kan du rise og rose Reptilfreaks, komme med forslag til endringer, eller forslag til konkurranser! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2007
Sted: skyggeskogen
Alder: 22
|
Dette forumet har blitt helt forferdelig å være på syns jeg,
bare fra jeg registrete meg her syns jeg det har blitt verre. vis man spør om hjelp om noe er det bare useriøse svar og folk svarer uten å ha noen som helst peiling. kan ikke folk slutte å poste crap og være litt mer seriøse? jeg orker ikke lese her inne lenger nesten... kan ikke mods straffe brukere som fyller opp poster med piss? kan man ikke lage et spørre skjema til reglene? så alle som registrere seg MÅ ha mins 8 av 10 riktige spørsmål? det er alt for trist at et slik fourm skal vere så useriøst..
|
|
|
#2 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Sitat:
Forumet skal være forbeholdt de allerede kan alt ?Når det er sagt så er jeg ikke direkte uenig med deg ang. mye tull og vas. Ikke minst det alt folks svarer på ting de ikke vet noe om. Og kommer med svar de tror de har lest ett eller anet sted.. Men som selvsagt bare en en myte eller direkte feil. Om man ikke VET svaret på spørsmålet - ja da svarer men IKKE på spørsmålet !
|
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2007
Sted: skyggeskogen
Alder: 22
|
Sitat:
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2006
Sted: norge
Alder: 26
|
Må si meg enig her, er for mye piss, useriøse folk som har meninge om ting de ikke har peiling på.
Når man legger ut et spørsmål, så synst jeg folk som tror eller ikke vet helt sikkert ikke skal svare, samme gjelder sleng svar, virker som en del her inne svarer bare for å svare. De burde renskes opp her kraftig. Burde bli klarer regler, på hva som kan postes og hva som ikke skal postes, kansje tilogmed en aldersgrense på forumet.
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Aldersgrense er jeg faktisk med på - f.eks 16. Ingen 12-13 åringer bør ha reptiler uansett. Eller kanskje det burde vært ett eget underfora for de under 16 ?
Sitat:
![]() neED2k : sett PM'en min ?
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Kom gjerne med flere innspill på hva vi kan gjøre. Jeg har egentlig svært lite å komme med når det gjelder kreative innspill på hvordan vi kan løse problemet annet enn å erkjenne at dette er et problem som jeg syns er veldig synd at vi har.
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Vi har i dag en "straffe løsning" på det vi kategoriserer som "spam". Får man en visst antall prikker i dette systemet, blir man utestangt fra forumet i en periode.Folk som gjentatte ganger bryter regler vil også få et rullblad, og når de oppnår et visst antall prikker, vil de bli bannet fra forumet.
Vi har begynt å slå mye hardere ned på spam og utenom snakk en det vi har gjort tidligere, men vi kan nesten ikke kaste ut nye medlemmer før de har forstått hvordan forumet fungerer. Det tar litt tid å lære seg forum skikk og bruk, desverre. Alders grense er jeg personlig imot, pga. at det er mye mer enn reptil som diskuteres på dette forumet. Pinnedyr er for eksempel et dyr man kan klare å ta seg av relativt tidlig, kontra reptiler som her blir nevnt. Meningen med et forum skal jo være diskusjons muligheter og overføring av lærdom. Stenger vi ute de yngste, oppnår vi bare at de gjør de samme feilene som oss eldre gjorde, men denne gangen fordi dem nektes, ikke fordi informasjone ikke fantes der for de. Sitat:
Mvh Robin
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Molde
|
Synes forumet har forbedret seg i det siste jeg! For meg ser det ut som det nye prikksystemet funker.
En mulig ide er jo å gi noen flere makt til å fjerne enkeltposter!? Edit: Jippi jeg har fått et nytt dyr poster med 2hundretusen grattis kan jo postes under småprat og så kan konkrete spm. om dyrene taes i underforumene!
Pakkaboom ! Sist endret av NFredrik; 11-02-2008 kl 11:22. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Junior Member
Medlem siden: Jul 2006
Sted: Oslo
|
Først: Jeg syns ikke dette er et skrekkeksempel i det hele tatt. (Og jeg har hengt rundt en god stund lenger enn jeg har posta.)
Men jeg er enig i at ethvert forum bør ha retningslinjer for posting. Vanlig høflighet, en passe seriøs tone (som kanskje kan gis litt slækk på "Småprat"-forumet), et krav om å holde seg til tema, og begrensning av korte "ja" eller "enig"-poster. Hvordan er modereringssystemet her? Jeg frekventerer et annet forum, om helt andre emner, og dette fungerer bedre enn noe annet jeg har vært borti. Da det hadde problemer med det samme for noen år siden ble det delegert moderatoransvar til en del av medlemmene. Det fungerte slik at noen fikk ansvaret for ett-to-tre underforum, hvor oppgaven er å passe på at reglene blir fulgt, og på en hyggelig måte si fra hvis noen beveger seg for langt over streken. Det har aldri vært noen problemer der siden, og det er et forum med mange flere brukere enn dette. For at noe slikt skal fungere er det viktig at moderatorer bruker sunn fornuft, og heller ikke lar rollen gå til hodet på seg. Jeg har også inntrykk av at det er veldig mange unge her inne, særlig utfra folks kjennskap til norsk språk... Det må da være greit, men det skal ikke være et lekeforum heller. På den annen side: på et par svenske reptilforum jeg er innom er det en svært krass "dette har ikke du peiling på, din lille snørrvalp"-tone, og det er heller ikke noe et forum er tjent med. Vi må huske at forumet er her for alle, og jobbe for at det skal fungere best mulig for alle brukere. Sist endret av Texbrus; 11-02-2008 kl 11:22. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Østfold
Alder: 34
|
veldig enig om og ha et skjema ved registrering man må svare på regelveket her, men syns man bør svare riktig på alle spørsmålene.
syns og man bør ha anleding til og holde sin egen tråd rydding ved og kunne slette innlegg andre har skrvet hvis det ikke er relevant til topic.
|
![]() |
| Emner |
| forum, useriøst |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |