| Ris, ros og forslag til Reptilfreaks Her kan du rise og rose Reptilfreaks, komme med forslag til endringer, eller forslag til konkurranser! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Hey!
I den siste tiden har jeg sett samme spørsmålene bli stilt flere ganger av nye brukere. De fleste besvares med "bruk google". Jeg har selv svart dette, fordi jeg etter en tid blir lei av å skrive samme tekst 10 ganger, når den alt står i en post. Jeg er sikker på at flere enn meg har opplevd dette, og har et synspunkt på det? Hva med å bli flinkere til å skrive "forklaringer/artikler" på ting, og sette de som en sticky? I løpet av den siste uken, har jeg forklart 3 stykker hva som menes med tall plasseriningene i forhold til tallkodene for kjønn på dyr.(0.2.3) Hadde det da ikke vært greit å lage en "sticky" om f.eks dette øvers i et forum? Samme med noen generelle caresheets, standard terrarier for de vanligste dyrene og lignende? Shopping lister for f.eks Leopard gecko, skjeggis, kornsnok,taranteller,skorpioner,tusenben,knelere og fordyr? Det finnes sikker mange ting jeg har glemt, men uansett ville dette bidra til at disse spørsmålene ikke lenger "irriterer" drevne medlemmer, og de nye slipper å få svaret "google det".
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2007
Sted: sørlandet
Alder: 30
|
God ide er det nok ja, ha poster klistret slik det er lettere for nye og finne svar på de mest generele spm. uten og måtte starte en ny tråd hver gang..
Men savner jo enda en egen bildetråd på forumet hehe.. men det er jo en helt annen sak
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Tromsø
|
En slik tråd kan for eksempel hete "nybegynnertråden" og ta for seg enkelte grunnleggende ting som det _Nagash_ nevner. Kan jo være greit å samle litt generell info i en oversiktlig tråd slik at man slipper så veldig mange stickys.
|
![]() |
| Emner |
| diskusjon |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Gullkorn fra galleriet (diskusjon rundt prosjektet) | DanFekar | Bilder og konkurranser | 41 | 03-05-2008 00:03 |
| Diskusjon om terrariene hos akvariet i Bergen. | Gobblin | Småprat | 35 | 31-03-2008 22:00 |
| Diskusjon rundt tarantellers spinnvorter og sperma | Draanes | Taranteller | 6 | 27-02-2008 20:56 |
| Diskusjon rundt forumets fremtid | DanFekar | Småprat | 53 | 11-11-2007 23:04 |
| Diskusjon på Radioen(Nrk1) | mats123 | Terrarier | 3 | 17-01-2006 18:16 |