"

Ris, ros og forslag til Reptilfreaks Her kan du rise og rose Reptilfreaks, komme med forslag til endringer, eller forslag til konkurranser!

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 29-05-2007, 13:05   #1
Caffeinism
Admin

_Nagash_ sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
Meldinger: 5,364
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard Diskusjon om forbedringer/Hjelpemiddel

Hey!
I den siste tiden har jeg sett samme spørsmålene bli stilt flere ganger av nye brukere. De fleste besvares med "bruk google". Jeg har selv svart dette, fordi jeg etter en tid blir lei av å skrive samme tekst 10 ganger, når den alt står i en post. Jeg er sikker på at flere enn meg har opplevd dette, og har et synspunkt på det?

Hva med å bli flinkere til å skrive "forklaringer/artikler" på ting, og sette de som en sticky?

I løpet av den siste uken, har jeg forklart 3 stykker hva som menes med tall plasseriningene i forhold til tallkodene for kjønn på dyr.(0.2.3) Hadde det da ikke vært greit å lage en "sticky" om f.eks dette øvers i et forum? Samme med noen generelle caresheets, standard terrarier for de vanligste dyrene og lignende? Shopping lister for f.eks Leopard gecko, skjeggis, kornsnok,taranteller,skorpioner,tusenben,knelere og fordyr?

Det finnes sikker mange ting jeg har glemt, men uansett ville dette bidra til at disse spørsmålene ikke lenger "irriterer" drevne medlemmer, og de nye slipper å få svaret "google det".
Svar med sitat
Gammel 29-05-2007, 13:18   #2
Reptilfreak

smørblomst sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: sørlandet
Alder: 30
Meldinger: 670
Blog Entries: 7
Standard Diskusjon om forbedringer/Hjelpemiddel

God ide er det nok ja, ha poster klistret slik det er lettere for nye og finne svar på de mest generele spm. uten og måtte starte en ny tråd hver gang..
Men savner jo enda en egen bildetråd på forumet hehe.. men det er jo en helt annen sak
smørblomst er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 29-05-2007, 13:25   #3
Reptilfreak

abarth sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: Tromsø
Meldinger: 174
Standard Re: Diskusjon om forbedringer/Hjelpemiddel

En slik tråd kan for eksempel hete "nybegynnertråden" og ta for seg enkelte grunnleggende ting som det _Nagash_ nevner. Kan jo være greit å samle litt generell info i en oversiktlig tråd slik at man slipper så veldig mange stickys.
Svar med sitat
Svar

Emner
diskusjon

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Gullkorn fra galleriet (diskusjon rundt prosjektet) DanFekar Bilder og konkurranser 41 03-05-2008 00:03
Diskusjon om terrariene hos akvariet i Bergen. Gobblin Småprat 35 31-03-2008 22:00
Diskusjon rundt tarantellers spinnvorter og sperma Draanes Taranteller 6 27-02-2008 20:56
Diskusjon rundt forumets fremtid DanFekar Småprat 53 11-11-2007 23:04
Diskusjon på Radioen(Nrk1) mats123 Terrarier 3 17-01-2006 18:16

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 07:57.