"

Reptilidentifisering Lurer du på hva slags reptil du har sett, dette er forumet som kan hjelpe deg.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 19-08-2011, 23:06   #1
Junior Member

Medlem siden: Aug 2011
Meldinger: 14
Standard Hva er dette for en gekko?

Hei da har jeg endelig etter mye styr klart å få noen få brukbare bilder av gekkoen jeg fant og håper at dere kan hjelpe til med å finne ut av arten slik at når terrariet jeg har bestilt er på plass kan jeg innrede det mest mulig riktig for den

Den var ikkie lett å ta bilde av så håper disse holder
Vedlagte miniatyrbilder
Hva er dette for en gekko?-mobilen-608.jpg   Hva er dette for en gekko?-mobilen-621.jpg  
Vedlagte bilder

PuseIna er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 20-08-2011, 00:18   #2
Reptilfreak

Goomba sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Sted: Rogaland
Alder: 19
Meldinger: 294
Standard

Jeg syns egentlig formen ligner på en sørgegekko, men jeg får ikke mønsteret helt til å stemme.
Goomba er online nå  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 20-08-2011, 02:45   #3
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 4,310
Blog Entries: 4
Standard

Det er en husgekko, som du så riktig hadde funnet ut av selv i en annen tråd.
Det er en trelevende art og skal ha et høyt terrarie. Jeg ville valgt en minimumsstørrelse på rundt et 45x45x60 (lxbxh) eller støre.
De skal ha en fuktighet på mellom 70 og 100% de er mest aktivitet i skumringstimene og om natten.
Disse gekkoene lever tett på mennesker både i byer og ute på landet.
Normalt kan man ofte se dem sitte på en mur eller på veggen i nærheten av en utelampe hvor den fanger insekter som blir tiltrukket av lyset. Det er heller ikke uvanlig at de kommer inn i hjemmene til folk.

Jgg ville kanskje innredet med noe fikus, klatreplanter. Dekk vekkene i korkbark eller enda kulere, lag de som en husvegg i mur eller tegsteins imitasjon, samt noen hjemmesteder.
Som bunnlag kan du bruke en torv/sandblanding.

belysning.. her trengs det ikke så mye.. Men for plantenes del bør du ha tilstrekkelig lys til at de trives. JEg ville i tillegg hatt et UV rør. f.eks 5.0 eller 2.0 siden dette er en gekko som er aktiv når solen er på vei ned og ikke bare når det er natten.
Frogger er offline  
Svar med sitat
Gammel 20-08-2011, 10:50   #4
Reptilfreak

Medlem siden: Aug 2010
Alder: 15
Meldinger: 271
Standard

går det an å få takk i sånne hus geckoer her i norge hos private personer?
hvor dyre er de?
mantris er offline  
Svar med sitat
Gammel 20-08-2011, 19:55   #5
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
Alder: 18
Meldinger: 783
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av mantris Vis post
går det an å få takk i sånne hus geckoer her i norge hos private personer?
hvor dyre er de?
sjekk repti.net
Reptils er offline  
Svar med sitat
Gammel 21-08-2011, 15:15   #6
Junior Member

Standard

Takk for svar ^^ da er mine mistanker bekreftet han bor desverre i en liten 10 liters boks for tiden, men om noen uker komnmer det et fint exo terra terrarium med bakgrunn på plass, du nevnte fiken og klatrepolanter? er det bare å finne noen jeg liker eller kan noen planter være skadelige for han? jeg tenker på skarpe kanter, gifter og sånt.... fikuser er fine og er dem ikke skadelige får han kansje en sånn en

Jeg tror nok det går ann å få tak i slike gekkoer i norge da de er ganske vanlige å få med i esker med siriser.... desverre blir nok mange avlivet av mat tilsynet noe jeg hyar opplevd før og var derfor rask med å ta med meg denne krabaten
PuseIna er offline  
Svar med sitat
Gammel 21-08-2011, 17:17   #7
Reptilfreak

Thorbjoern sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Sted: Rogaland
Alder: 18
Meldinger: 161
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av PuseIna Vis post
Jeg tror nok det går ann å få tak i slike gekkoer i norge da de er ganske vanlige å få med i esker med siriser.... desverre blir nok mange avlivet av mat tilsynet noe jeg hyar opplevd før og var derfor rask med å ta med meg denne krabaten
Hvor bestiller du geck..øhm mener sirisser ??? Hehe!
Thorbjoern er offline  
Svar med sitat
Gammel 21-08-2011, 17:30   #8
Junior Member

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Thorbjoern Vis post
Hvor bestiller du geck..øhm mener sirisser ??? Hehe!
Hehe bestiller dem gjennom dyrebutikken som vist får dem fra sverige
PuseIna er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
[Advarsel, gekko-foster bilder] Hvorfor skjer dette? CamStatic Leopardgekkoer og andre Eublepharis 10 27-05-2010 21:29
Noen som vet vilke gekko art dette er? _loki_ Gekkoer 6 30-05-2008 22:31
Hvilken gekko er dette? Thore Gekkoer 9 11-02-2007 10:21
Hvilken gekko er dette? Thore Øgler 0 10-02-2007 20:42
Hvilken gekko er dette? Thore Øgler 0 10-02-2007 20:29

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 07:53.