| Reptilidentifisering Lurer du på hva slags reptil du har sett, dette er forumet som kan hjelpe deg. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Østfold
Alder: 26
|
Hei...
Jeg overtok nylig en tarantella av min bror av ukjent art. Han kjøpte den på dyrebutikk som en G. Rosea, noe hun DEFINITIVT IKKE er... Bror trodde det var en Lasiodora Parahybana, men syntes selv hun ser mer ut som en Klugi. Noen som vet hva det kan være? ![]()
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Drammen
|
Jeg tipper det er Lasiodora Parahybana, jeg har en L.Klugi, den har mere farger på ledd og knær en den du har (Lasiodora Parahybana er noe mørkere/gråere på på de områdene)
Flott art, mye framme, kan være noe hissig/aggressiv, brennhårene er blandt de værste. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Nå skal det sies at det nederste bildet er tatt 2 dager etter molt(dagen jeg fikk henne), de to andre er tatt ca. 1 1/2 uke etter molt, vet ikke om dette har noe å si på fargene, men de har kommet bedre frem etter det siste bildet...
Å ja, hun er ganske så hissig, sparker gjerne hår mot meg om jeg titter på henne gjennom glasset på terrariet, vakker skapning, men ikke hånterbar... |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Drammen
|
Her er bilde av L.Klugien min:
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Nær Hønefoss
|
Hei...
tror nok som Hewlet sier : parahybana..... Klugi har ett lysere felt rundt carapace og røde hår på abdomen.
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Takk for svar alle sammen
Da sier vi L. Parahybana, utrolig flott og fasinerende er hun uansett. Endelig har hun fått opp matlysten sin igjen også, da hun vist nok hadde fastet 6 mnd før molt, og måtte molte i alt for lav luftfuktighet på bark stakkar. Det viktigste er at hun har det bra nå... Hos meg..!
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Klugi/Parahybana | boa constrictor | Taranteller og skorpioner | 6 | 30-05-2011 14:04 |
| K L. parahybana/klugi eller A geniculata | Sundal89 | Kjøp og Salg | 0 | 09-10-2010 21:13 |
| Terra til L. Klugi og chromatopelma | kim88 | Taranteller | 8 | 04-02-2010 18:28 |
| Lasiodora klugi "Bahia Scarlet birdeater" | moniq | Tarantellfakta | 0 | 01-08-2008 00:20 |
| L.Klugi hamskifte!DØD? | E.Spider | Taranteller | 11 | 18-01-2008 20:54 |