| Reptilidentifisering Lurer du på hva slags reptil du har sett, dette er forumet som kan hjelpe deg. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansund
Alder: 21
|
Det har kommet med en fremmed gekko i en leveranse med melormer og vi lurer på hvilken krabat dette kan være, kan dere hjelpe til?
Den bor ikke hos oss og jeg har derfor ikke bilder av den, men etter å få sett på den i ei lita stund så fant jeg et bilde på google som kan ligne på den uten at jeg er sikker.. Den var ganske liten, såpass liten at jeg tror det er en baby. ca. 8-10 cm (lang hale), tynn. Svake striper på halen, rund nese, prikkede mønster på ryggen. Melormene kom fra sverige og den har trolig stukket av fra avlingsplassen og funnet veien frem til melormene. Håper noen kan komme med noen idéer.
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
|
Er en del tråder om slike Freebees her etterhvert
![]() Ufrivillig eier av ukjent gekko Repti.net / Reptile forum / Freebee Husgecko?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
tenkte meg det var en slags husgekko ja.
Noen med noen korte fakta om dens hold? eller link til et anbefalt caresheet?
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
Sted: Akershus
Alder: 38
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2010
Sted: Norge
Alder: 25
|
hvor i sverige bestiller du melormer fra?
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Imazo var disse bestilt fra. Men du skal ikke bestille og forvente at du får med en ekstra røver altså, dette skjer ikke alle og det er heller sjeldent
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2010
Sted: Norge
Alder: 25
|
nei ikke det som var planen akkurat
bestiller melormer fra livefoods, så tenkte at det muligens er billigere i sverige
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
hva du betaler derifra? aner ikke prisforskjell, men vil da tro det er billigere med frakt fra sverige enn fra england?
Lurte på om noen vet noe om UV nødvendighet for disse? trenger de UV lys eller evt UVB dråper?
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Sitat:
Uv lys er en fordel, reptiglo 5.0 Selv om de regnes som nattaktive så ser man de i naturen vel så ofte på ettermiddagen og kvelden før solen går ned, de får dermed rikelig med sol også i naturen. Uv dråper( dustete navn) er kun et mineral/vitamin supplement til uv lys. Forøvrig skal de holdes som trelevende gekkoer, fuktiget rundt 70% dusjes 1-2 ganger om dagen, terra størrelse ikke mindre enn 45x45x60 for voksne individer. Det skal ligge en del info om dem i andre tråder i forumet. Sist endret av Frogger; 06-01-2011 kl 02:10. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2009
Sted: Rogaland
Alder: 26
|
Anders og Hignoria, siden frakten fra livefoods = 0, så tror jeg at det er billigere fra livefoods.. Bare det at de ikke er så glad i å sende til oss nordmenn... Ligger en tråd om det her inne en plass, noen går gjennom, noen får beskjed om at de ikke sender til Norge.
Men fungerer heller dårlig å sende sirisser og slikt nå om vinteren. Melormer går fint. ![]() Link : http://www.livefoodsdirect.co.uk/ 1000 brune sirisser medium str 10-15 mm - WEB PRICE INCLUDING VAT £10.73 1000 brune sirisser voksne str 17-20 mm WEB PRICE INCLUDING VAT £12.47 Når jeg bestiller om sommeren her, så pleier de aller fleste å overleve.
Det er i motbakke det går oppover! Sist endret av Reptilicious; 06-01-2011 kl 06:45. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| gekko mat | lilleloffen | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 8 | 22-06-2010 19:18 |
| Gekko:D | chrystal | Startgropen | 4 | 25-04-2009 23:31 |
| leo gekko | Kris10an94 | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 30 | 24-03-2008 12:55 |
| Mat til gekko :) | TwixXxy | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 23 | 22-03-2008 21:41 |
| Gekko gekko - Tokay Gekko | Androctonus | Øglefakta | 0 | 12-08-2007 13:18 |