"

Reptilidentifisering Lurer du på hva slags reptil du har sett, dette er forumet som kan hjelpe deg.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 17-06-2009, 23:24   #1
Reptilfreak

Euble_m sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Meldinger: 59
Standard Tur til Thailand, identifisering

Jeg var i Thailand for noen måneder siden og fikk se en masse dyr, alt fra en gecko til en elefant. Jeg har tatt noen bilder (med mobilkameraet for det meste, siden jeg ikke var bærer av et kamera i de øyeblikkene jeg så dem)

Jeg linker bare til bildene så siden blir lastet fortere

1.
- Denne så vi første dagen vi kom dit. Hadde ikke forventet å se reptiler og amfibier i Thailand
-Agam?

2.

[/URL] 3.
- Husgecko

4.

5.
- Trevaran av noe slag?

6.
- Syntes denne var veldig fin og spesiell!

Håper noen litt mer erfarne kan hjelpe meg å identifisere noen av disse dyrene.
Hvis det er mange som har lyst til å få en litt mer informativ beskrivelse av turen kan jeg også sette i gang å skrive det (med bilder evt.)

Har også noen bilder av et slangeshow, men siden jeg er mot slike show (dyremishandling) valgte jeg å ikke laste opp de bildene.

Sist endret av Frogger; 19-06-2009 kl 00:38.
Euble_m er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 17-06-2009, 23:43   #2
Reptilfreak

Kriss sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 167
Standard

Nr 1 Kan se ut som en hanne av Calotes versicolor som er relativt vanlig i deler av Thailand, men det kan også ligne en Acanthosaura sp men jeg holder en knapp på Calotes.

Nr 2 asiatiske amfibier er ikke min sterke side så den får noen andre ta.

Nr 3 Syntes jeg nesten kan se mer ut som en gekko av Gehyra sp som også finnes i Thailand, en Hemidactylus selv om det mest sannsynelig dreier seg om sistnevnte.

Nr 4 Er en Bufo marinus bedre kjent som den lite populære Aga padden eller Cane toad om du vil.

Nr 5 Er en Asiatisk Båndvaran (Varanus salvator)

Nr 6 no idea.

Du har jo jammen meg fått sett litt av hvert du, selv om det riktignok er relativt vanlig arter men morro får det

Mvh
Kriss
Kriss er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 17-06-2009, 23:44   #3
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,726
Blog Entries: 12
Standard

Haha, kult å se at du har bilde av mye av de samme dyrene som jeg tok bilde av da jeg var der, bortsett fra den øverste øgla.
Thailand er fantastisk, hvor henn var du? Jeg vil gjerne se mer bilder fra turen.. Thailand! <3

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Svar med sitat
Gammel 18-06-2009, 00:21   #4
Reptilfreak

Euble_m sin avatar

Standard

Tusen takk for flotte svar Kriss!
CamStatic: Jeg var i Phuket (Karon Beach), varanen ble tatt bilde av på Phi Phi-øyene (Monkey Beach).

Kan også nevne at jeg så også en oransjefarget av den som er på første bildet: slik som denne: http://www.johnnys-petshop.be/images...PPdaQwJgPV.jpg
Svar med sitat
Gammel 18-06-2009, 11:38   #5
Reptilfreak

Kriss sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Meldinger: 167
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Euble_m Vis post
Tusen takk for flotte svar Kriss!

Kan også nevne at jeg så også en oransjefarget av den som er på første bildet: slik som denne: http://www.johnnys-petshop.be/images...PPdaQwJgPV.jpg
Bare hyggelig og kunne hjelpe, ja det var nok Calotes versicolor du så. Som navnet versicolor sier, kan den variere i farger
Kriss er offline  
Svar med sitat
Gammel 28-11-2009, 19:11   #6
Reptilfreak

christoffer90 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Sted: Far east
Alder: 22
Meldinger: 809
Blog Entries: 5
Angry d

Sitat:
Opprinnelig postet av Euble_m Vis post
Jeg var i Thailand for noen måneder siden og fikk se en masse dyr, alt fra en gecko til en elefant. Jeg har tatt noen bilder (med mobilkameraet for det meste, siden jeg ikke var bærer av et kamera i de øyeblikkene jeg så dem)

Jeg linker bare til bildene så siden blir lastet fortere

1.
- Denne så vi første dagen vi kom dit. Hadde ikke forventet å se reptiler og amfibier i Thailand
-Agam?

2.

[/URL] 3.
- Husgecko

4.

5.
- Trevaran av noe slag?

6.
- Syntes denne var veldig fin og spesiell!

Håper noen litt mer erfarne kan hjelpe meg å identifisere noen av disse dyrene.
Hvis det er mange som har lyst til å få en litt mer informativ beskrivelse av turen kan jeg også sette i gang å skrive det (med bilder evt.)

Har også noen bilder av et slangeshow, men siden jeg er mot slike show (dyremishandling) valgte jeg å ikke laste opp de bildene.
Du er imot slangeshow, men går på det fordetom?
Da er det samme for oss om du laster det opp, når du først har vært på ett.
christoffer90 er offline  
Svar med sitat
Gammel 28-11-2009, 19:25   #7
Reptilfreak

bendick2112 sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Meldinger: 2,233
Standard

Nei det er jo ikke samme for oss, snakker du for alle? Noen kan finne det støtende, sm det så fint heter..(?)
Svar med sitat
Gammel 29-11-2009, 01:22   #8
Reptilfreak

Euble_m sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av christoffer90 Vis post
Du er imot slangeshow, men går på det fordetom?
Da er det samme for oss om du laster det opp, når du først har vært på ett.
Heisann I Thailand er det helt andre normer for hvordan man skal holde slanger (og andre reptiler og amfibier) - så det at du føler det "støtende" er jo positivt. Folk burde få opp øynene sine på hvordan reptiler og amfibier blir holdt i andre land! Vi kan nesten sammenligne det med at en legger ut et bilde av tellaen sin på RF; og får kritikk for at han/hun holder den på bark. Er dette "støtende" bilder?

Hvordan kunne jeg vite hvordan slanger ble holdt på showet, uten å ha vært der?
Svar med sitat
Svar

Emner
identifisering, thailand

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Identifisering: Striped knee tarantell? Deniz Taranteller 33 13-06-2008 13:14
Utfordring i identifisering Andy Andre insekter 4 06-06-2008 23:35
Identifisering av skorpion og skolopender fra Mexico rudolf Edderkoppdyr 4 23-01-2008 15:24
Identifisering av øgler fra Mexico rudolf Andre øgler 15 17-01-2008 20:11
Tur til thailand skorpion Småprat 2 26-05-2007 10:27

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 07:48.