| Reptilidentifisering Lurer du på hva slags reptil du har sett, dette er forumet som kan hjelpe deg. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2009
|
Disse varanene er visstnok sjeldne, men når jeg tok bildene fikk jeg ikke tak i navnet på dem. Noen som vet det?
Hadde vært gøy å vite når jeg evnt gjør noe med bildene! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
Tok også dette bildet... Det lå så "godt" plassert der.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Norge
Meldinger: 1,891
|
banditten i bånn vil jeg tru er en Varanus beccarii, mens den blå er vel en Varanus macraei.
hvor tok du bildene?
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Jeg tok bildene i Sommerfuglparken Arendal nå 16. mai. Om ca 14 dager kommer det også slanger og verdens største trelevende øgle sier han selv.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Var ikke den nederste J***** tynn?
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Jo, den var nok ganske tynn. Får håpe den legger på seg og har det godt.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2004
|
Varanus beccarii skal være tynne.
![]() |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Det er jo godt å vite at den skal være tynn, og ikke er syk. Jeg har ikke sett disse artene før, og vet derfor ikke noe om dem i forhold til tynn, tykk, normal eller ikke. Fint å høre fra dere som vet litt om dem ;o) De er jo så flotte begge to!
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2006
Sted: Østfold
Alder: 21
|
de var fete
![]() hvordan er det med disse i handelen i nord europa da? noen som veit?
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: Oslo
|
Det blå individet øverst er Varanus macraei og den andre er V.beccarii. Begge trevaraner fra Papua Ny guinea. Han sikter nok til Papua varanen eller trekrokokodillen Varanus salvadorii når han snakker om verdens lengste trelevende øgle. Regner med at alt han har av trevaraner fra Papua er viltfanget, lurer på hvordan han presenterer dette for Mattilsynet. Macraei vet jeg avles av noen få i Europa samt USA, men V.beccarii stiller jeg meg mistenkelig til, det individet på bildet vedder jeg i hvertfall venstrehånda mi på at er viltfanget. Virkelig synd å se at en Norsk "dyrepark" er med på rovdriften på fauna som foregår i PNG samt Indonesisk irian jaja. Det eksporteres flere hundre om ikke tusen trevaraner fra denne øya i året, og flere stiller spørsmål ved om bestandene tåler dette da det vites lite om PNG og dets tilhørende små øyers økologi.
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Varan Varaner, kjønn og oppførsel | nemesis230ce | Andre øgler | 3 | 09-10-2008 05:21 |
| Varaner | Androctonus | De "ekstra" eksotiske herptilene | 15 | 06-07-2008 14:51 |
| Varan hvilke varaner har de på reptilparken i Oslo? | Androctonus | Andre øgler | 7 | 04-05-2008 20:52 |
| Varan Australske varaner & geckoer | royy | Andre øgler | 0 | 05-08-2007 10:29 |
| Varaner.... | _Nagash_ | Generelt om reptiler | 0 | 05-10-2005 07:48 |