| Reptilidentifisering Lurer du på hva slags reptil du har sett, dette er forumet som kan hjelpe deg. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Feb 2009
|
Jeg ble brått og helt uplanlagt eier av en Gekko, da den kom i fruktkurven på jobben, kunne jo ikke bare drepe den heller... Tror det er en type tre-gekko. Ligner på et bilde jeg så her på reptilfreks, da jeg leste om sosialisering, men jeg så ikke noe navn på typen, og nå klarer jeg ikke å finne det bildet igjen. Den er brunmønstrete og halen har ringer. Har kjøpt et terrarium med varmematte under, bark som underlag og en stor korkbit samt kunstig plante som den kan klatre i. Har gitt den maggot og små sirisser, men disse gjemmer seg så jeg vet ikke om den spiser.
Sprayer med litt vann på veggene for at den skal få fuktighet. Er det noe mer jeg kan/bør gjøre? |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Oslo
Alder: 22
|
Sitat:
Sku ønske æ fikk en fruktkurv med en Gekko
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2008
Sted: Oppland
|
Et bilde er jo fint for å bestemme art. Magott er ikke bra mat. Lite næring og mye fett. Bananmos med kalsiumpulver er fint. Du kan også gi den en bruskork med honning i ny og ned. Ikke for ofte.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Oslo
|
Er det en sånn en? Det er de som vanligvis kommer med fruktkasser.
House Gecko - Wikipedia, the free encyclopedia Eller: Mediterranean house gecko - Wikipedia, the free encyclopedia Hvis det er en av disse, her har du en care sheet: House Gecko Care Sheet and Information - WNYHS Som mat, pinheads (mikrosirisser), bittesmå melormer og fruktfluer som ikke kan fly er det beste. Man må riste fordyrene i kalk/vit.-pulver som selges på dyrebutikk, dette er veldig viktig. Jeg vet ikke hvor bra det kan funke med husgekko, men det funker iallfall med leopardgekkoer. Jeg har en liten skål (av glass eller noe annet som er veldig glatt) med litt kalk og melormer (melormene klarer ikke å klatre ut av den glatte skåla), så gekkoen har altid mat og kalk. Selv om dyret kommer til å klatre nesten hele tiden, er bark et håpløst substrat. Naturtorv er det beste. Dessverre er dette en vare som er sesongbetunget, og er veldig vanskelig å skaffe om vinteren, men det går an å spørre på større planteforretninger som f.e. Plantasjen. Eventuelt, ugjødslet plantejord (uten insektmiddel) kan gjøre susen (hvis jorda har noe gjødsel, må dette være naturlig og ikke kjemisk/kunstig). Er du ikke sikker på hvilken art gekko du har, legg et par bilder av dyret, vi får sikkert finne ut hva den lille er.
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2009
Alder: 16
|
Heldig du!!!
Hvor stort er terrariet du har den i? og hvor stor er gekkoen? mvh Bernard
|