"

Reptilfreaks.no > Sosialt > Reptilfreaks treff Forbudet mot reptiler.

Reptilfreaks treff Her kan dere avtale møter mellom medlemmer :)

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 09-01-2012, 12:35   #1
Junior Member

Medlem siden: Jan 2012
Meldinger: 2
Standard Forbudet mot reptiler.

Jeg driver å skriver min masteravhandling om ulovlig import av reptiler til Norge. Er i startfasen, og ønsker derfor å få noen kommentarer fra folk som er i mot forbudet av reptiler. Jeg prøver å se forbudet fra begge sider. Dersom noen er interessert i å lufte noen tanker om forbudet hadde det blitt tatt i mot med stor takknemlighet. Dersom noen som har reptiler i Oslo er villige til å la seg intervjue hadde det vært nydelig. Jeg garanterer anonymitet. Jeg ønsker å høre deres argumenter på hvorfor vi burde fjerne forbudet mot reptiler
KrimStudent er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 09-01-2012, 13:46   #2
Reptilfreak

Thor Håkonsen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
Meldinger: 2,142
Standard

Som lovlydig medlem av denne siden, så hadde det vel kanskje vært litt greit om du hadde stått fram med fullt navn - mtp det du spørr om. Ville jo vært litt tryggere for de som evt vurderer å hjelpe deg
Svar med sitat
Gammel 11-01-2012, 02:40   #3
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 4,310
Blog Entries: 4
Standard

Det var da voldsomt så populært det var blandt krim studenter og professorer å skrive om ulovlig dyrehold i Norge nå da..

Jeg har sendt deg en PM.
Frogger er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 11-01-2012, 10:35   #4
Reptilfreak

E.repti sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Sted: Østfold
Alder: 18
Meldinger: 517
Blog Entries: 2
Standard

Kan jo prøve å hjelpe til
Min mening er at loven i dag er basert på frykt og uvitenhet. At reptiler blir framstilt i media og film etc på en negativ måte. Ikke bare her i Norge, men verden rundt. Sånn som Anaconda filmene eller ande filmer. Det skaper ikke en positiv vri i saken. Når man er uvitende og ser da slike filmer så blir man jo selvsagt redde og heller holder seg på den trygge siden. Synes Norge har veldig mange tåpelige lover. Som å forby rakett fyrverkeri, eller å forby visse hunderaser uten unntak. Jeg mener det alltid skal være rom for unntak. Alle reptiler er jo ikke farlige. Er jo annerledes med gift eller en 6 meter lang alligator. Så jeg synes Reptilparken er fantastisk som lar mennesker få se dyra på nært hold. Få lov til å se og ta på.

Har jo folk som ha slanger som har fått tillatelse til å ha dem fordi de hadde dem før loven kom. Synes jo dette er bra, men da å gi et total forbud mot å innføre den samme arten(andre arter også) så blir det feil i mine øyne. De har sett at slangen ikke er farlig men andre er potensielt farlige fordi de ikke er i Norge enda? Dette viser hvertfall i mine øyne at de ikke er alvorlige med saken. At det er rom for unntak, men ikke hos folk som har fått interessen senere, eller de som ikke engang var født før tiltaket tok sted. Er utrolig mange folk med reptiler her til lands. Sikkert bare en brøkdel av de som er her inne. Er jo de som driver stort med oppdrett også er det de som har bare en liten leos.

Synes det er flott at det endelig er litt liv og bevegelse i saken om dette. Synes positivlisten er grei, i første omgang. Synes den med tid kunne blitt større og tillat flere arter som ikke er farlige.

Håper dette hjelper, kanskje jeg fikk deg/andre på nye tankeganger. Forhåpentligvis Mattilsynet
Svar med sitat
Gammel 12-01-2012, 18:15   #5
Reptilfreak

christoffer90 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Sted: Far east
Alder: 22
Meldinger: 809
Blog Entries: 5
Standard

har du hørt et seriøst svar på hvorfor reptiler skal bli lovlig, som jeg kan tippe frogger sitt var, så har du vel det du trenger. *død tråd*
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Lov å ta med reptiler Cyanide Lover og regler 10 20-11-2008 21:18
Reptiler er gøy! Jonas Filmsnutter 2 21-05-2008 22:59
Reptiler Kristian262 Media 10 21-03-2008 00:36
Kan du mye om reptiler? Gunillah Småprat 3 04-06-2007 21:18
reptiler på dvd! straymond Media 7 09-08-2005 13:12

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 07:41.