| Reptiler Her finner du diskusjonsforum om reptiler. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Jeg ser med økende "uro" på den del av salgsannonsene på bl.a repti.net hvor reptiler selges videre nesten før de i hus.
Hvor gjennomtenkte er en del av kjøpene til forumbrukerne ? Jeg trodde det var slik at før man gikk til anskaffelse av en slange så gjorde man en del research, og at når man da til slutt anskaffet dyret så var det for å ha det, og ta vare på over lang tid ? Ikke bare til man kom over noe som var ennå kulere ? Er det virkelig bare jeg som reagerer på dette ? hilsen en litt bekymret gammel mann..
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Molde
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Trondheim
Alder: 25
|
har også sett tendensen til dette.. greit nok om du ikke har tid til å passe på det eller noe.. eller du har avls planer å får feil kjønn..
men uansett.. burde jo ha dyret en god stund da ![]() hvertfall min mening
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Er ikke greit om man ikke har tid til å passe på de.
En ting er å hatt dyr i flere år, og så plutselig får du en ny jobb eller whatever som ikke funker med dyrene. Men å kjøpe ett dyr, og så plutselig finne ut 2 uker etterpå at "Næh, det vakke no allikavæl" syns jeg er drøyt. Men.. siden reptiler generelt ikke knytter seg til eiere sånn som hunder og katter gjør, så syns vel kanskje folk det er lettere å selge dem videre om man går lei. Jeg for min del ville aldri solgt dyra mine for alt i verden.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
|
det er nok fra den type eiere som syntes reptiler er tøft og må vise dem til vennene sine...
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: May 2006
|
Sitat:
Selvfølgelig skal man tenke over kjøpet, og tenke på at dyret lever lenge og at man burde ha det en god stund. Men det kan plutselig dukke opp noe, som gjør at man må selge dyret etter kort tid.
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Ikke bare deg nei. Merker at folk kvitter seg med dem fort. Uten å nevne navn, så er det også en her på rf, som sier at han har skaffet seg nytt dyr, og viser bilder osv. her, så kommer de på repti noen dager senere, og vil byttes mot andre dyr.. Helt på huet... Da får ihvertfall jeg følsen av at de ikke har tenkt seg godt om før de kjøpte dyret.. Det gjelder spesielt vannskilpadder og slanger..
Thor-det kan jo være jobben-at man må dra et sted på møter/seminarer osv.. Eller det kan være familie-problemer, eller personlige problemer, men ingen ting tyder på dette, da folk legger ut annonse på at de vil BYTTE det "gamle" dyret sitt, inn i et "nytt" dyr, som igjen kommer til å bli byttet ut, osv. osv..
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Trondheim
Alder: 25
|
en ny å bedre jobb, som gjør at man også må jobbe mer, å får mindre tid til dyra.
|
|
|
#10 | ||
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Sitat:
|
|
![]() |
| Emner |
| del, gjennomtenkt, hvor, kjøpene |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hvor? | Adriano | Småprat | 14 | 13-09-2007 17:04 |
| Hvor mye mat? | Speedy | Skilpadder | 14 | 19-04-2007 14:18 |
| Lite gjennomtenkt.... | Rottweiler | Snoker | 17 | 30-01-2007 19:08 |
| Hvor mange reptiler finnes det.. Â hvor finner man dem? | Media | 5 | 11-12-2003 15:20 | |