| Reptiler Her finner du diskusjonsforum om reptiler. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2011
Sted: hamar
|
Hei.
Jeg lurer på vilket av dyrene som er fint og håndtere av vannagam og kameleon, har lest litt fakta om dem men står ikke så mye om det. Og hvor stor plass dem trenger ![]() Er ikke nybegynner har skjeggagam , leopard gecko og kornsnok. å tenkte meg noe nytt og trenger derfor litt info av hva dere syns. Takk for svar. |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 21
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Østfold
Alder: 15
Meldinger: 280
|
Det står mye om håndtering av både kameleoner og vannagamer. Bare å skjekke google og youtube...
Reptiler er dyr man ser på og ikke koser med, men skjønner det, at hvis får besøk så er det gøy å vise fram. Kameleoner skal ikke håndteres, men du kan håndtere en vannagam selvom den ikke liker det! Mvh
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 20
|
Hverken vannagamer eller kameleoner skal/bør håndteres noe i det hele tatt.
Vannagamer er trelevende agamer og er av den grunn naturlig nervøse og veldig skvetne. Kameleoner har en tendens til å stresse noe veldig fælt om man driver å skal ha dem ut av terrariet, så ingen av nevnte arter bør håndteres noe i det hele tatt.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Okei.
Men vilken av dem er det lettest stell på? Tenkte vis jeg skulle kjøpe meg en vannagam skal jeg bygge ett terrarie på 130Langt og 80 brett og 110-130 høyt . å lage fin bakrund med foss og diversse og fint bade sted nederst med litt fisker og kanskje skillpadde oppi om det blir bra tror dere ? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
Alder: 18
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Okey, skjønner
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Okei, da veit jeg det
![]() Skal bygge meg ett terrarie nå til vannagam på 120 lang 70-80 brett og 110-120 høyt. tror du det vil være bra ? å åssen blomster er lurt å ha ? og skal lage foss fra toppen å ned med røksky osv, å litt kule lys i vannet, å kjøpe pompe i vannet og regnsystem å alt å bygge egen kul bakrund , kanskje fra en reptilbok
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 24
|
ta masse bilder av prosjektet
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Kameleon ? | reptimagnus | Andre øgler | 8 | 07-10-2011 10:26 |
| Øgler Kameleon hva trengs ? | jan thomas | Slanger, øgler og skilpadder | 9 | 06-05-2010 21:01 |
| Kameleon-stranda | leo77 | Media | 10 | 27-07-2009 11:24 |
| Kameleon Yemen Kameleon | Tarantellen | Andre øgler | 1 | 23-03-2008 21:23 |
| Yemen kameleon | sirbjerke | Andre øgler | 6 | 31-05-2007 18:03 |