| Reptiler Her finner du diskusjonsforum om reptiler. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Jul 2011
Sted: Sør-trøndelag
Alder: 18
|
Jeg lurer litt på hva slags reptiler som er anbefalt for nybegynnere? Har hatt en drøss landskilpadder før, men det er vel ikke akkurat det jeg har tenkt meg nå. Jeg har lyst på noe som ligner iguan (men har lest at de ikke bør kjøpes når man er nybegynner) jeg vil helst ha noe med litt størelse, og som gjerne er litt sosialt.
Er det noen som vet av oppdrettere eller greie butikker for å få tak i reptiler? Har mest lyst til å kjøpe fra oppdrettere, men jeg aner ikke hvor jeg skal finne noen Håper noen kan svare meg på dette
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
Alder: 23
|
Ingen reptiler er sosiale. Hvis du har lyst på noe med bein og litt størrelse er vel skjeggagam flott å begynne med. Iguan er som du sier, absolutt ikke for nybegynnere. På Repti.net kan du finne dyr og oppdrettere.
Edit. Pogona Vitticeps
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2011
Sted: Rogaland
Alder: 19
|
Jeg ville bare nevne at reptiler er ulovlige i Norge og det er da ikke mulig å få kjøpt dem i dyrebutikker.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
Alder: 23
|
Nei, som Goomba sier så er det ABSOLUTT ikke lov med reptiler i Norge! Dette straffes med bøter og avlivning, og må tenkes nøye gjennom før man ønsker å handle reptil.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
Sted: Sør-trøndelag
Alder: 18
|
jeg er klar over at det er ulovlig i norge, tenkte mer på butikker i sverige.. dessuten, om man er i stand til å ta vare på dyret, både når det gjelder tid, penger og kunnskap, så ser jeg ikke problemet med å tenke på å skaffe seg det, eneste problemet er loven, men det problemet er over så fort man er over grensa hvis man har kjøpt i sverige, tviler på at politiet eller mattilsynet kommer på døra uten en annen grunn.
Reptilene er kanskje ikke så sosiale, men i forhold til hverandre, så tåler jo noen mer kontakt enn andre. |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Junior Member
Sted: Sverige
Alder: 20
|
Sitat:
Min er i hvertfall det Enten så kan du gå inn på repti.net eller ta kontakt med meg
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 24
|
Leopardgekko og skjeggagam (som allerede har blitt nevnt), var dem jeg ble anbefalt som nybegynnerart.
Jeg valgte selv leoser. Leosene er små da, rundt 20 cm som voksne. Så da er de kanskje ikke aktuelle for deg. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Junior Member
Sted: Sverige
Alder: 20
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Haugesund, Rogaland
Alder: 36
|
Er det bare meg som lurer på hvordan en 18-åring (om profilen stemmer) kan ha hatt "ett drøss av landskilpadder..?
Dette er altså dyr som lever 20-80 år.. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Dyrebutikk stavanger området. | kidnicky | Taranteller og skorpioner | 2 | 15-06-2011 01:17 |
| messer i oslo området | stokken | Messer og utstillinger | 8 | 09-08-2009 22:56 |
| Ildbuker i bergens området | planken | Salamandere | 1 | 07-08-2009 08:18 |
| Dyrlege i Hamar-området?? | vanity | Skilpadder | 0 | 11-10-2007 15:19 |
| Bra dyrebutikker i Oslo området | Eggy | Skorpioner | 9 | 21-02-2006 11:37 |