"

Reptilfreaks.no > Herptiler (reptiler og amfibier) > Reptiler Dårlig planlegging eller impuls?

Reptiler Her finner du diskusjonsforum om reptiler.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 10-02-2011, 01:42   #1
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 4,310
Blog Entries: 4
Standard Dårlig planlegging eller impuls?

Som veldig mange andre her inne så følger jeg med på annonsene på repti, samt forum innlegg og div mailer som jeg får.

En gjennomgående trend jeg har sett i det siste er folk som det ene året skaffer seg et eller flere reptiler for gjerne 6-12mnd senere legge ut dyrene sine for salg eller omplassering fordi de skal i millitæret eller på skole. Begrunnelsen er som oftest endring i livsituasjon eller boforhold. - Det forrundrer meg.

De aller fleste som skal inn i millitæret har vært på sesjon og fått brev fra forsvaret om at de skal inn i løpet av 6mnd tid.
De som har søkt på skole et annet sted enn hvor de bor har selv tatt valget, de vet at om en gitt tid så skal de flytte og må skaffe seg et sted å bo.

Tenker ikke folk lengre frem enn et par måneder før de skaffer seg et dyr? Jeg antar at de fleste som skaffer seg herptiler er klar over at de lever mer enn et år. Ville de samme personene skaffet seg en hund eller katt og deretter blitt like overrasket over at de ikke kan ha dyret mer fordi de skal flytte?
Jeg vil kalle slikt unødvendige omplasseringer.. Hadde man tenkt litt frem så burde man kanskje ventet med å skaffe seg et dyr intil man hadde litt mer kontroll over fremtiden.

Dette innlegget er ikke rettet mot noen spesifike, men noe jeg ønsker man skal tenke litt på. Spesielt de som snart skal begynne å studere eller skal i millitæret. Vent med å skaffe dere noen dyr til dere har et sikkert sted å bo og har litt kontroll fremmover.
For de som skal i millitæret så sier det seg selv at dyr er noe man ikke har tid til.

Sist endret av Frogger; 10-02-2011 kl 01:49.
Frogger er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 10-02-2011, 06:02   #2
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
Standard

Jeg er helt enig med deg Frogger,enda jeg er en av de som må selge unna nå. Jeg drar til millitæret i august,så derfor blir de fleste dyrene solgt,men slangene beholdes da de er billigst i matveien og lettest å ta seg tid til hver dag,siden typen blir igjen hjemme alene..
ederlezi er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 10-02-2011, 07:56   #3
Reptilfreak

moniq sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Sted: Akershus
Alder: 38
Meldinger: 935
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (4)
Standard

Enig med deg Frogger.
Er bare å ta en rask titt på Finn.no og se alt som gis bort av hunder og katter, er helt tragisk hvor lite folk bryr seg om dyrene .
moniq er offline  
Svar med sitat
Gammel 10-02-2011, 11:12   #4
Reptilfreak

Vol sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: Bergen
Alder: 29
Meldinger: 300
Blog Entries: 8
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av ederlezi Vis post
Jeg er helt enig med deg Frogger,enda jeg er en av de som må selge unna nå. Jeg drar til millitæret i august,så derfor blir de fleste dyrene solgt,men slangene beholdes da de er billigst i matveien og lettest å ta seg tid til hver dag,siden typen blir igjen hjemme alene..
Ti still da.
Du er jo akkurat en av de han skriver om. Du fikk Sjeggiser i mai og Leoser i juni og nå ska du kvitte deg med de.

enkelte folk asså.....

Sist endret av Janka; 10-02-2011 kl 15:48. Begrunnelse: endring av språk etter vols ønske
Vol er offline  
Svar med sitat
Gammel 10-02-2011, 14:02   #5
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Vol Vis post
Ti still da.
Du er jo akkurat en av de han skriver om. Du fikk Sjeggiser i mai og Leoser i juni og nå ska du kvitte deg med de.

enkelte drittunger asså.....
Merk: enda jeg er en av de som må selge unna nå.

Drittunge? Nei. Impulsiv? Ja. Ubrysom? Nei.
Jeg er fult klar over hvor det har ført til å være impulsiv,jeg,og jeg skulle ønske jeg kunne rettet opp på det. Hva som skjer bak mine fire vegger er det bare meg og mine som vet,så ikke kom her å vær frekk mot meg,når jeg ærlig sier at JEG er en av DE. Jeg synes det er kjempeleit,og jeg kjenner at jeg skammer meg,over dette,men hva faen får man tilbake for ren og kjær ærlighet?
Ikke omdann dette til en drittslenger tråd,som nesten alle andre tråder her inne er,pga brukere som deg,som ikke kan være litt mer dannet i oppførselen..
Dyrene som har blitt solgt er solgt til kjempeflinke og greie personer,som jeg har forhørt meg om har god erfaring og har til og med spurt dem om de ærlig kan si at de vil beholde dyrene for godt,siden JEG ikke kunne det.

Ta å skjerp deg,vær så snill.
ederlezi er offline  
Svar med sitat
Gammel 10-02-2011, 14:09   #6
Reptilfreak

Standard

Btw,så fikk jeg endelig "lov" til å dra i millitæret for samboeren.. Derfor ble det sesjon og innkallelse meget fort,så sent som i desember i fjor,så derfor selger vi nå.
ederlezi er offline  
Svar med sitat
Gammel 10-02-2011, 14:58   #7
Senior Member

Repti_queen sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 20
Meldinger: 1,530
Standard

Jeg er glad jeg fikk til en kjempebra ordning da jeg dro inn i militæret.
Solgte kun en ting, resten blir passet på av folk jeg stoler på, hjemme har jeg stående en tarantell samt småting som gamlingene tar seg av, noe jeg er veldig fornøyd med. Ilderene og minken bor hos en dedikert passer, så jeg er veldig fornøyd.
Nå som jeg kommer til å fortsette tre år til i militæret har jeg på eget insj gått inn for at jeg betaler et fast beløp til dem som passer, slik at de slipper å ha noe utgifter på mat og diverse, jeg tar meg også av veterinærregning hvis det skulle bli aktuelt.
Svar med sitat
Gammel 10-02-2011, 16:30   #8
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Repti_queen Vis post
Jeg er glad jeg fikk til en kjempebra ordning da jeg dro inn i militæret.
Solgte kun en ting, resten blir passet på av folk jeg stoler på, hjemme har jeg stående en tarantell samt småting som gamlingene tar seg av, noe jeg er veldig fornøyd med. Ilderene og minken bor hos en dedikert passer, så jeg er veldig fornøyd.
Nå som jeg kommer til å fortsette tre år til i militæret har jeg på eget insj gått inn for at jeg betaler et fast beløp til dem som passer, slik at de slipper å ha noe utgifter på mat og diverse, jeg tar meg også av veterinærregning hvis det skulle bli aktuelt.
Så flott En bra ordning! Jeg og vil komme til å bli noen år i forsvaret,så derfor blir det jeg velger å selge dyrene. Men slangene og fuglene blir hjemme her hos kjærest. Vi har desverre ingen mulighet for å få plassert bort dyrene til noen vi kjenner,venner og familie har enten ikke mulighet,eller er redd.Derfor kom vi fram til at det er best å selge de.
Hvor i forsvaret er du?
ederlezi er offline  
Svar med sitat
Gammel 10-02-2011, 16:46   #9
Senior Member

Repti_queen sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 20
Meldinger: 1,530
Standard

Hadde 7 mndr oppe langs den russiske grensen, og er fortiden nå lengre sør for å fullføre andre oppdrag, men i mai går jeg inn i TMBN
Svar med sitat
Gammel 10-02-2011, 17:58   #10
Reptilfreak

Standard

Høres flott ut
Tmbn er knallbra og knalltøft,har en slektning som har vært der i fire år,og tjenestegjorde i Afghanistan i tre år Lykke til!
ederlezi er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Dårlig valg? demios Snoker 12 07-02-2009 13:56
Reptilfreaks som et forum,,bra eller dårlig ? leo77 Ris & Ros 31 22-10-2008 13:40
Når ett egg går dårlig. Gobblin Snoker 14 30-08-2008 01:02
Dårlig erfaring… nidhogg Helse og sykdommer hos reptiler 12 24-06-2007 10:03
Det ser jammen dårlig ut:-( cattamilla Lover og regler 6 13-04-2006 23:02

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 07:26.