| Reptiler Her finner du diskusjonsforum om reptiler. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Jan 2011
Sted: Norge
|
Heisann!
Jeg har tenkt å skaffe meg en skjeggis eller to, så for å ha alt klart, tenkte jeg på det med melormer og sirisser. Var på nettet og så om de solgte levende reptil mat levert til Norge, fant ingen sider Så vet jeg heller ikke om så mange dyrebutikker i Stavanger, der jeg bor, som faktisk selger reptilmat... Noen som har tips? Takk på forhånd |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2004
Sted: Rogaland
Alder: 30
|
Det beste alternativet er egentlig å drive oppdrett selv på dubia kakkerlakker, dødningehode kakkerlakker og sirisser for å få litt variasjon i kosten, så slipper du å reise inn til byen hele tiden.
Å kjøpe sirisser eller dubia i dyrebutikk blir fort veldig dyrt, spessielt om du skal ha mer enn èn skjeggis. For voksne skjeggiser, kan også muse pinkys gis med fordel en gang i blant, men ikke for ofte.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Utenfor Haugesund.
Alder: 30
|
Støtter Silke her, og anbefaler dubia-oppdrett!
Svært enkelt, luktfritt og ufarlig, siden dette ikke er skadedyr. Det er dessuten ganske fascinerende små kryp og de avler som juling! Sirisser stryker med hele tiden, mens jeg bare har sett èn død kakerlakk i kolonien min til nå. Mer info her: Blaptica dubia Kakerlakker
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
Alder: 31
|
Dubia er avslappende arbeid når ein tenker oppdrett
. De går av seg selv. Så lettvint.NB: mye billigere å kjøpe privat, men måå du ha, så kan du bestille dubia hos dyrebutikker, men hos dem er dei dyre. 21,- (pluss minus)
|
|
|
#6 | |
|
Junior Member
Medlem siden: Jan 2011
Sted: Norge
|
Sitat:
Så det er liksom bare å ha et par hundre dubiaer oppi en stor plastikkboks med luftehull og med grønnsaker i, så skjer resten av seg selv? Er svært opptatt av det med lukt og at de ikke dauer hele tia, hørres ganske bra ut, dette!
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Østfold
Alder: 15
Meldinger: 280
|
Driver med oppdrett jeg også, det er super lett! Jeg har aldri kjent at de har lukta noe som helst. De dauer ikke hvis du gir dem mat og vann. Hvis du legger oppi litt salat eller appelsin i boksen, og titter oppi boksen dagen etter er det ikke mulig å se at det noen rester igjen!
De elsker mat...
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Nær Hønefoss