| Reptiler Her finner du diskusjonsforum om reptiler. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Hordaland
Alder: 23
|
Enten kan du være heldig, og den er snill som et lam, eller så kan du ende opp med en som maltrakterer gardinene dine, pisker deg til blods med halen og gir deg rett på frikort i form av en del legevaktsbesøk for sying.
Umulig å si, men makter du ikke sistnevnte, ikke anskaff deg dyret. Om du ser det som en utfordring, skaff deg iguanas for dummies av melissa kaplan.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Husk og at du trenger ett terra på omtrent 2meter x 1,5meter x 2 meter.... (minimum) - har du mulighet for dette ?
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: akershus
|
ja jeg har det men jeg vurderer det. jeg vil vite om den biter, er slemm, kosete osv...
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Ingen reptiler er kosete, de kan venne seg til mennesklig kontakt, men de koser ikke med deg på samme måte som et annet kjæledyr kanskje gjør.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Husk på at iguaner blir store (halvannen meter lange) og lever lenge. Krypdyr er ikke som en hamster eller kanin som du har noen år før de parkerer tøflene. Skal du ha iguan må du regne med å leve med den i 20 år. Har du tid, plass og en stabil livssituasjon kan det være en god ide, er du ung og vil kunne komme til å flytte på hybel om noen år, ville jeg satset på et mindre eller noe mer kortlivet dyr.
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: akershus
|
Takk for svar
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Anbefaller deg å lese hva Melissa Kaplan har skrevet om Iguanaer.. her: Melissa Kaplan's Herp and Green Iguana Information Collection
Om du bestemmer deg for å skaffe deg en Igge så sjekk omplasserings markedet før du henter en fra utlandet. Det er stadig vekk Igger her i Norge som har behov for omplassering av ymse grunner. Viktig å huske på at Igger ikke kommer til å bli lovlig i Norge, selv med en utvidelse av positivlisten om det noen gang blir aktuelt. Du må dermed belage deg på å ha et dyr på 1,5m hjemme i skjul de neste 20 årene med de ulempene det er. Igger er forøvrig fantastiske dyr med masser av personlighet, men som mange allerede har skrevet. De krever veldig mye av eieren. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |