| Reptiler Her finner du diskusjonsforum om reptiler. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2008
Sted: Buskerud
|
Etter å ha vært på ferie i Italia,Roma, har jeg ganske mye snublet over et par type reptiler.
![]() Ruinfirfisle og Guløret terrapin. ![]() Som du ser er det gjerde rundt dammen deres. Denne dammen er midt i det jeg tror var Romas største park. (Dette er bare en liten del... )![]() Bilde av en Ruinfirfisle (Podarcis siculus). ![]() Like ved colosseumet lå denne krabaten og sola seg. ![]() Rett før den løper bortover den loddrette murveggen. ![]() Ruinfirfislene har veldig variert mønster og farger.. ![]() ![]() -Gamlefar er på tur. Guløret terrapin (Trachemys scripta) ![]() Ruinfirfislene er "tamme" og uredd mennesker så det var ikke så altfor vanskelig å få noen bilder. ![]() -Jeg mata paddene med gress. ![]() Til sammen tror jeg at jeg har sett omkring 15 Ruinfirfisler og alt fra 65-100 Gulørete terrapiner. ![]() Og jeg er 100% sikker på at hvis jeg hadde gått inn for å lete etter slanger hadde jeg funnet dem! Men i og med at jeg var på storbyferie for å se oldtidens roma sto ikke det på timeplanen. ![]() MrMatsy
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Hehe, en ekte reptilfrek: Drar til Roma, den Evige By, og kommer hjem med bilder av skilpadder og firfisler.
Flotte bilder foresten!
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2008
Sted: Buskerud
|
Hehe.
![]() Gikk nå ikke bare i reptiler. Stor opplevelse å få oppleve Roma. Du kan jo gå der like så godt Jesus kunne ha vandret. Men, gøy å se reptiler. Spesielt i det fri!
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Molde
Alder: 19
|
Det er noe spesielt med å se så mange terrapiner samlet! Nesten som man får lyst å bygge helårs hagedam på mange kvadratmeter
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Guløret terrapin | lompah | Slanger, øgler og skilpadder | 4 | 19-06-2009 11:55 |
| Er dette en guløret terrapin? | mlls | Slanger, øgler og skilpadder | 13 | 03-04-2009 19:48 |
| Spørsmål om Guløret Terrapin | lompah | Slanger, øgler og skilpadder | 2 | 17-02-2009 06:56 |
| Dilbert - en guløret terrapin | wen-l | Skilpadder | 20 | 03-09-2008 11:02 |
| er det lov å ha rødøret eller guløret terrapin i Norge? | erdnisturtle | Skilpadder | 12 | 13-08-2007 13:19 |