| Reptiler Her finner du diskusjonsforum om reptiler. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Akershus
Alder: 23
|
Nå er jeg så lei meg, fortvila og frustrert at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.
Kom hjem fra messen, putta de tre micro gekkoene i terraet og lot de så være. Nå skulle jeg gå å sjekke til dem, så var det kun to der! ![]() Døra var lukket og låst og de lukene øverst bakerst, var også lukket. Jeg tok de to gekkoene ut av terraet og endevendte terraet, men nei.. Ingen 3. gekko.... Kan virkelig ikke skjønne hvor den er blitt av. Terraet sto i en hylle som er innebygd i veggen og om den kom seg ut av terraet, hadde den ingen steder å gå uten om et fall på 1,5 meter. Har sett rundt om overalt her nå, men finner den ikke. Er jo tross alt ikke lenger enn kanskje 3 cm så ikke lett å få øye på. Noen tips?? Vær så snill... Begynner å grine her jeg ass...
|
|
|
#2 |
|
Guest
Medlem siden: May 2009
Sted: Buskerud, Drammen
Meldinger: 232
|
Sikker på at dne ikke har gjemt seg i en rot eller noe som du har i terraet ?
Når du tok ut tinga fra terrariet la du det på gulvet eller i en eske ? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Foreløpig hadde jeg kun en korkbark bit og vannskål + den isoporveggen som fulgte med terraet. Korkbark biten ble nøye undersøkt før jeg la den i samme dunk som gekkoene venta i, og isoporplata satt det ikke noe gekko på.. Jeg rota rundt i sanda for å se om den hadde gravd seg ned, men hadde ikke det heller.. skjønner ikke noe jeg... :S
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Så da er den vel på vift i leiligheten.. Noen tips til hvordan jeg evt kan lokke den frem?
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2010
|
Det er desverre to steder små gekkoer kan rømme ut fra exoterra terrariene.
Helt øverst bak er det to luker som kan åpnes og lukkes ved at man skyver en plastikk skinne til siden for å kunne ha ledninger inn i terrariet. Der er det et stort nok hull til at en liten gekko kan rømme... Noe jeg selv har opplevd. Hadde selv en micro gekko på rømmen i over 2 uker i sverige, fant den en dag når den vandret rett over stuegulvet, så man må ikke gi opp. |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Får vel bare holde motet oppe og håpe den dukker opp igjen.. Store skrekken er bare at den skal dukke opp oppe hos huseieren... Ps: Isopor veggen er i alle fall tatt ut og skal ikke inn igjen.. Så kommer ikke de siste to seg opp dit
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
|
Svakt lys på og jevlige sjekk av rommet, vandring i natten er ofte det siste gekkoer gjør på frifot.
Håper du finner den. Let med lykt, uff.. ikke hyggelig dette, de er uhyggelig små de der.
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Ja den fikk jo plass på fingertuppen min, så lett å finne den, blir det ikke..
Største problemet med dette er jo at vi ikke har dører mellom stua, soverommet og kjøkkenet.. Så det er stooor plass å lete på..
|
|
|
#10 |
|
Guest
Medlem siden: May 2009
Sted: Buskerud, Drammen
Meldinger: 232
|
Pass på at du/dere ikke tråkker på den eller klemmer den i ei dør da
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Micro gekko | dragoon88 | Gekkoer | 15 | 04-07-2010 17:09 |
| Maten blir borte | Edward | Taranteller | 4 | 21-09-2009 16:55 |
| Såprat borte? | bendick2112 | Ris, ros og forslag til Reptilfreaks | 3 | 01-05-2008 01:09 |
| Lys laaaangt borte i tunellen? | Janka | Media | 7 | 31-07-2007 17:29 |