| Reptiler Her finner du diskusjonsforum om reptiler. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Jeg tenkte jeg skulle advare folk mot å kjøpe dyr på messer, spesiellt i sverige, som oppfører seg en smule unormalt. Det har i den siste tiden vært en hel rekke dødsfall hos folk som holder giftslanger, men det er også rapportert et tilfelle hvor en C. hortulanus har død med de samme symptomene.
Det står ikke helt fast hva det dreier seg om, men to dyr som ble sent til obduksjon hadde store mengder Pseudomonas aeruginosa i organene sine. Bakterien sprer seg gjennom luften, så smittefaren er relativt stor. Om dere vil lese mer, vil jeg anbefale dere å ta en titt på denne tråden: -link- Bare en heads-up!
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
|
Kan denne epidemien være forårsaket av OPMV( paramyxovirus), da pseudomonas ofte er en relatert sekundær infeksjon.
Kommer ikke inn i linken. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Jeg vet ikke om den er relatert til OPMV, da det ikke er så mange som har foretatt obduskjoner ennå - noe jeg synes er litt rart i og med at det ikke koster så mye, i forhold til hvor mange dyr som har dødd allerede.
Forumet krever registrering for å lese, men jeg tenkte jeg skulle poste linken alikevell, siden det er litt lettere enn å lage et sammendrag av tresider diskusjon.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| ang smugling fra sverige | madsarn89 | Reisebrev | 8 | 28-12-2009 16:30 |
| ang sverige | madsarn89 | Småprat | 4 | 23-12-2009 15:37 |