| Reptiler Her finner du diskusjonsforum om reptiler. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Akershus
Alder: 23
|
Må si jeg er sjokkert over personer som f. eks. på nettby og facebook, skriver i profilen sin at de har slanger og øgler og alt mulig, samtidig som de har lagt ut masse bilder av seg selv, skriver det fulle navnet sitt, og i tilleg opplyser om hjem-kommunen dems.
Tok meg ikke et minutt engang å finne deres eksakte adresse, og kunne lett anmeldt sikkert 10 stk i dag, på bakgrunn av info lagt ut av dem selv.. Er det altså virkelig så mange reptileiere der ute som gir f i dyra sine og ikke bryr seg om de blir tatt? Eller er de rett og slett uinformert om at det er ulovelig? Må bare lure jeg..
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Ja begynner å lure jeg og... Takker nei til div reptil-invites ikke sjelden heller.
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Bare tenk om jeg var en skikkelig bæsjesekk.. Kunne som sagt anmeldt flere stykker. Hadde ikke vært vanskelig da jeg har eksakt navn, adresse og bilder med personen sammen med dyra sine.. :s Skummelt..
Jeg er i alle fall ekstremt forsiktig med hva jeg sier på nett. Er kun på dette forumet jeg "skryter" av dyra mine, ellers holder jeg kjeft. Better safe than sorry..
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2004
Sted: Rogaland
Alder: 30
|
Jeg er en av dem som har en del reptilbilder på facebook og ligger ute der med fullt navn og adresse.
Men det er etter jeg ble tatt i august 2007 jeg har lagt ut bilder. Siden jeg ikke lengre har ulovelige dyr, har jeg valgt å legge ut bilder av dyrene jeg har hatt og ber gjerne onkel blå inn på en kopp kaffe og en reptilprat om dem stiller opp på døra mi igjen.
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Alder: 14
|
Håper de fleste som gjør slikt er blitt tatt allerede.
Selv har jeg ingen ulovlige dyr, men vil ikke at noen som har det skal bli tatt. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Tsjekkia
Alder: 22
|
har lest på facebook bla."Noen som er interesert i å pare en Boa?" Samme karen prøvde å selge HB over facebook da, neppe skarpeste kniven i skuffen nei!
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Sted: Hordaland
Alder: 31
|
.......har hørt fra noen i 18-20 årene så har dritløstpå padde.
Inn i dyrebutikk for å skaffe. ooops. er vits ikke lov å ha reptil. fikk dem til svar. Daaaa.Kan ikke ha lest mye om reptil da nor så vakstne mennesker ikke veit at d ikke er lov å ha.
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Sitat:
At noen spør etter å få kjøpt reptiler eller amfibier i en dyrebutikk er noe helt annet enn de som ikke tenker seg om og legger ut alt om livet sitt på facebook eller nettby. |
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
Sted: sørlandet:)
|
Sitat:
tungt er det, men om de faktisk gir så f*** i dyra sine, er det jo faktisk bedre at dyret blir avlivet. vi lever i 2009 og her er ingenting som ikke havner på facebook...(uheldig vis)
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Til reptileiere | misspower | Agamer | 44 | 08-05-2007 15:34 |