"

Reptiler Her finner du diskusjonsforum om reptiler.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 07-09-2009, 17:18   #1
Reptilfreak

dragoon88 sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Sted: Akershus
Alder: 23
Meldinger: 625
Blog Entries: 1
Standard Uforsiktige reptileiere.

Må si jeg er sjokkert over personer som f. eks. på nettby og facebook, skriver i profilen sin at de har slanger og øgler og alt mulig, samtidig som de har lagt ut masse bilder av seg selv, skriver det fulle navnet sitt, og i tilleg opplyser om hjem-kommunen dems.
Tok meg ikke et minutt engang å finne deres eksakte adresse, og kunne lett anmeldt sikkert 10 stk i dag, på bakgrunn av info lagt ut av dem selv..
Er det altså virkelig så mange reptileiere der ute som gir f i dyra sine og ikke bryr seg om de blir tatt? Eller er de rett og slett uinformert om at det er ulovelig? Må bare lure jeg..
Svar med sitat
Gammel 07-09-2009, 17:20   #2
Reptilfreak

bendick2112 sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 2,233
Standard

Ja begynner å lure jeg og... Takker nei til div reptil-invites ikke sjelden heller.
Svar med sitat
Gammel 07-09-2009, 17:33   #3
Reptilfreak

dragoon88 sin avatar

Standard

Bare tenk om jeg var en skikkelig bæsjesekk.. Kunne som sagt anmeldt flere stykker. Hadde ikke vært vanskelig da jeg har eksakt navn, adresse og bilder med personen sammen med dyra sine.. :s Skummelt..
Jeg er i alle fall ekstremt forsiktig med hva jeg sier på nett. Er kun på dette forumet jeg "skryter" av dyra mine, ellers holder jeg kjeft. Better safe than sorry..
Svar med sitat
Gammel 07-09-2009, 18:22   #4
Reptilfreak

silke sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: Rogaland
Alder: 30
Meldinger: 227
Standard

Jeg er en av dem som har en del reptilbilder på facebook og ligger ute der med fullt navn og adresse.
Men det er etter jeg ble tatt i august 2007 jeg har lagt ut bilder. Siden jeg ikke lengre har ulovelige dyr, har jeg valgt å legge ut bilder av dyrene jeg har hatt og ber gjerne onkel blå inn på en kopp kaffe og en reptilprat om dem stiller opp på døra mi igjen.
Svar med sitat
Gammel 07-09-2009, 18:26   #5
Reptilfreak

dragoon88 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av silke Vis post
Jeg er en av dem som har en del reptilbilder på facebook og ligger ute der med fullt navn og adresse.
Men det er etter jeg ble tatt i august 2007 jeg har lagt ut bilder. Siden jeg ikke lengre har ulovelige dyr, har jeg valgt å legge ut bilder av dyrene jeg har hatt og ber gjerne onkel blå inn på en kopp kaffe og en reptilprat om dem stiller opp på døra mi igjen.
Men det er jo greit, for da gambler du ikke med dyra dine.. Du er jo allerede blitt tatt, kan ikke ta deg igjen..
Svar med sitat
Gammel 07-09-2009, 19:14   #6
Reptilfreak

Alder: 14
Meldinger: 47
Standard

Håper de fleste som gjør slikt er blitt tatt allerede.
Selv har jeg ingen ulovlige dyr, men vil ikke at noen som har det skal bli tatt.
Leopardgekko er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 07-09-2009, 22:25   #7
Reptilfreak

andysmuck sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Tsjekkia
Alder: 22
Meldinger: 31
Blog Entries: 2
Standard

har lest på facebook bla."Noen som er interesert i å pare en Boa?" Samme karen prøvde å selge HB over facebook da, neppe skarpeste kniven i skuffen nei!
Svar med sitat
Gammel 15-09-2009, 19:00   #8
Reptilfreak

ilder-lady sin avatar

Sted: Hordaland
Alder: 31
Meldinger: 653
Standard

.......har hørt fra noen i 18-20 årene så har dritløstpå padde.
Inn i dyrebutikk for å skaffe.
ooops. er vits ikke lov å ha reptil. fikk dem til svar.Daaaa.

Kan ikke ha lest mye om reptil da nor så vakstne mennesker ikke veit at d ikke er lov å ha.
Svar med sitat
Gammel 15-09-2009, 19:52   #9
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 4,310
Blog Entries: 4
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av ilder-lady Vis post
.......har hørt fra noen i 18-20 årene så har dritløstpå padde.
Inn i dyrebutikk for å skaffe.
ooops. er vits ikke lov å ha reptil. fikk dem til svar.Daaaa.

Kan ikke ha lest mye om reptil da nor så vakstne mennesker ikke veit at d ikke er lov å ha.
Faktisk veldig mange mennesker som tror reptiler og amfibier er lovlige i Norge.. Vi må ikke glemme at det faktisk var lovlig tidligere.. Dette er mer et bevis for en ulogisk lovgivning som de fleste ikke skjønner noe av.
At noen spør etter å få kjøpt reptiler eller amfibier i en dyrebutikk er noe helt annet enn de som ikke tenker seg om og legger ut alt om livet sitt på facebook eller nettby.
Frogger er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 15-09-2009, 20:50   #10
Reptilfreak

jokke sin avatar

Sted: sørlandet:)
Meldinger: 113
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Frogger Vis post
Faktisk veldig mange mennesker som tror reptiler og amfibier er lovlige i Norge.. Vi må ikke glemme at det faktisk var lovlig tidligere.. Dette er mer et bevis for en ulogisk lovgivning som de fleste ikke skjønner noe av.
At noen spør etter å få kjøpt reptiler eller amfibier i en dyrebutikk er noe helt annet enn de som ikke tenker seg om og legger ut alt om livet sitt på facebook eller nettby.
folk er rett og slett dumme! vi må bare leve med det...
tungt er det, men om de faktisk gir så f*** i dyra sine, er det jo faktisk bedre at dyret blir avlivet.

vi lever i 2009 og her er ingenting som ikke havner på facebook...(uheldig vis)
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Til reptileiere misspower Agamer 44 08-05-2007 15:34

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 07:16.