| Reptiler Her finner du diskusjonsforum om reptiler. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: By gutt;)
|
Jeg ser aldri noe til Kornsnoken min
Jeg er ofte oppe til tilig på morgen, å jeg legger meg sent men jeg ser aldri noe til snoken Den ligger bare på den samme plassen hele tiden eller et av to enten på den kale siden eller på den varme det er litt opp å den ettersom.. Men ellers ser jeg den aldri selv om lyset er av.. Jeg hodt den over vannet engang da drak den vann men ser den aldri ellers? Hva kan det komme av a? Har jo barkbit den kan hjemme seg under å inne i den exo terra steinrøysa er den ofte. å den likke å ligge inne i buskene (planta) Det var flere snoker sammen føre jeg kjøpte den kan den være ensom? (Har den ute vær dag) Han i dyre butikken sa han mata den Onsdag & Lørdag er det litt ofte slangen er ca 36 cm, å er 4 månder gamel. Har aldri biti meg men det virker som den ikke vi ut noen ganger! Skal jeg la slangen være i terra vis den prøver å stikke av når jeg skal hente den. Den er jo kjøpt ifra en dyre butikk da, vet ikke om de ofte er ute av terra der jeg men? Fint med noen svar vil jo se mest mulig til slangen å vil at den skal ha det bra.. Si ifra vis du mener jeg kan gjøre noe bedre med hånterig av slangen og vis det er noe i terra som kan bli bedre får slangen min.. Temp.dag 29 / Natt 25 Fukt dag 40 / Natt 60 Mvh Bredo ;D
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Ja, velkommen til verden av reptiler. Du må nok lese litt grunnleggende fakta om reptiler for at du skal forstå hvordan denne snoken fungerer og tenker.
For en bebis på den størrelsen, så er den mat for omtrent alt som er større enn seg. Så klart vil den gjemme seg. Så klart vil den ikke ut i ukjente omgivelser. Du sier du har snoken ute hver dag - slutt med det. Disse er ikke kosedyr. De fleste reptiler krever minst en uke i stillhet når de har flyttet til ett nytt hjem, slik at de kan bli kjent med sitt nye hjem, og tilvenne seg ukjente lyder og deg. Etter en uke eller så, begynner du forsiktig å håndtere den, la den bli kjent med deg. Ikke lenge av gangen, maks ti minutter. Håndter den rolig. For snoken, kan du være et rovdyr som er ute etter å spise den - så på en måte, kan man si at du må vinne tilliten dens. Jeg har hatt min kornsnok i over ett år nå, og jeg ser henne svært sjeldent. Hun lager ganger i barken, ligger inne i hulen sin.. titter egentlig bare fram på søndager, fordi da vet hun at det er mat. En sjeldent gang ser jeg henne ute og rusler om natten i "åpent terreng". Ang å mate en liten kornsnok 2 ganger i uka, så "kan" dette fungere til en viss grad. Størrelsen på måltidet er avgjørende, men i teori trenger du nok ikke å fore oftere enn hver 7 dag. Om du forer for store måltider flere ganger i uken, så kan det ha mer negativ effekt enn positiv effekt, i værste fall fatal avslutning. Kornsnoker er ikke flokkdyr, og jeg tror neppe den er "ensom".
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Takk, skal prøve å mate den i morgen, så skal jeg la den få en uke fri ifra meg..
Jeg har lest at de bør hånteres vær dag jeg serru.. Den virker ikke stressa når jeg har den ute da den bare ser seg runt å prøver ikke på noen drastisk måte å komme seg ned eller bort bare surer runt i handa mellom fingrene. Men den går ned ifra handa så fort jeg tar handa inn i terra, men prøvde å legge den ned i senga istad men den ville ikke den låste halen fast i fingern å ville ikke slippe? Skal gå ned til vær søndag med mat den har aldri fåt mat av meg ettersom den kom på onsdag. Har den bare ute i ca 10 min max.
- bREdO hANsEn - Sist endret av DanFekar; 22-03-2009 kl 01:24. Begrunnelse: Fjernet unødvendig sitering |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Som cams sier, gi den litt tid. Så vil du etterhvert se at den finner seg tilrette og blir mer trygg på omgivelsene. Jeg har en kompis som oppdretter kornsnoker, han har noen som ligger freme stortsett hele tiden, mens andre gjemmer seg mer. Noe de har tilfelles er at de ofte kommer ut på morgenen for å legge seg under varmelampen når den går på. Ellers sier han at han ser sine dyr oftere når han ikke mater regelmessig, altså ikke alltid på en fast dag til en fast tid, men varierer litt. Da blir de ofte også litt mer aktive og går litt på leting etter mat. Så må du huskepå at snoken er primært skumrings og nattaktiv, så det er morgenen, kvelden og delvis natten den helst vil komme ut, men det også er veldig individuelt fra dyr til dyr
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Jeg skjønner jeg håper min blir aktiv, men skal gi den litt tid i buret alene har hatt den ute vær dag siden jeg fikk den men ifra imorgen skal den få en hel uke uten meg
![]() Har ikke varme lampe i terra.. Så der legger den seg ikke, men lyset varmer noe helt sykt da når det kommer på.. Men det er ikke føre 7 8 tiden..
- bREdO hANsEn - Sist endret av DanFekar; 22-03-2009 kl 03:01. Begrunnelse: Fjernet unødvendig sitering |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 25
|
Hehe, du må nok ha mer tålmodighet enn som så ja
Du har hatt snoken din i 3 dager nå. Den er nok ikke vandt med det nye terraet sitt nesten engang, så den føler seg veldig utrygg enda. Melkesnoken vår Cleo så vi sjeldent i begynnelsen og ser henne forsåvidt sjeldent nå også, men hun har noen perioder der hun ofte er ute på dagtid og sjekker rundt i terra. ![]() Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Sånn nå har jeg matet slangen Hu ville ikke ha den når jeg holdt den men så fort jeg la den fra meg så var hu med serru. men nå skal jeg ikke røre hu føre neste foring ca en uke..
|
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Ja men hu virker ikke så redd nå heler. ikke når hu er ute værtfall.. men når jeg løfter opp det hu ligger under ligger hu bare helt rolig fram til jeg tar på hu da kan hu begynne å stresse litt men det går over når hu er ute av buret.. Men nå skal hu/han ha en fri uke
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Et aldri så lite terra. | Fido | Vivarier | 6 | 27-12-2008 14:23 |
| Og så var endelig snoken på plass :) | Indra | Terrarier | 7 | 29-10-2008 08:09 |
| Kakerlakker som terrapinmat - aldri mer! | Gorgonops | Skilpadder | 7 | 13-07-2008 12:25 |
| Charko (snoken) har stikki av.. KRISE! (FUNNET :D) | Miroxx | Snoker | 97 | 28-10-2007 15:21 |
| Bedre sent en aldri ;) | rioth | Medlemmene | 7 | 14-03-2007 21:39 |