| Reptiler Her finner du diskusjonsforum om reptiler. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Driver og skal lage en søknad på diverse reptiler - i den sammenheng så trenger jeg helst å vite i hvilken grad (om i det hele tatt) dyret er CITES listet.
Finnes CITES listene søkbare på nett ? Om ikke - vet du om noen av disse dyrene er CITES listet, så gi gjerne lyd Helst i hvilken grad de er på lista - dvs CITES I, CITES II osvLampropetis pyromelana – Rød kongesnok Gonyosoma oxycephala – Rødhalet klatresnok Orthriophis taeniurus - Praktsnok Epicrates cenchria – Regnbueboa CITES II Eryx colubrinus – Kenyansk sandboa Corallus hortulanus - Amazontreboa CITES II Corallus caninus - Smaragdtreboa CITES II Morelia viridis – Grønn trepyton CITES II Aspiditis ramsay – Woma IUCN - CITES II Rødlistet Lacerta lepida - Perlefirfisle Rhacodactylus ciliatus – Kranset gekko Rhacodactylus chahoua Uroplates spp - CITES II Uroplatus henkeli CITES II Uroplatus sikorae CITES II Phelsuma spp - CITES II Phelsuma madagascarensis – Kjempedaggekko CITES II Hemidactylus frenatus - Husgekko Anolis carolensis – Grønn anole Gerrhosaurus major – Sudanplateøgle Varanus prasinus – Grønn trevaran SITES II Dipsosaurus dorsalis – Ørkeniguan Basiliscus plumifrons – Grønn basilisk Tupinambis merianae – Argentisk tegu CITES II Agama agama Geochelone parcalis : Leopardskilpadde Geochelone carbonaria : Rødfotet skogskilpadde Macroclemys tammincki – Alligator snapper Paleosuchus palpebrosus – Cuviers dvergkaiman CITES II Caiman latirostris – Bredsnutet kaiman CITES 1 Ceratrophys cranwelli – Hornfrosk Dendrobates tinctorius – pilgiftfrosk CITES II Dendrobates auratus – pilgiftfrosk CITES II Litoria caeulea – Whites trefrosk Phrynohyas resinifictrix – Melkefrosk Pyxicephalus adspersus – Afrikansk oksefrosk
www.thorhakonsen.com Sist endret av Frogger; 08-02-2009 kl 01:28. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Her er cites-listen, alle delene. Bare søk med "finn" funksjonen i browsern din (ctrl-f hos meg), så finner du om de er der eller ikke. -link-
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Ville gått for Jabbe sin måte, da du ellers må vite endel andre navn, som f.eks til skildpaddene. Jeg ville sendt en mail med listen, siden det virker som om enkelte arter bare er listet innenfor enkelte land.
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Neida, Virid - finner din måte enklest. Det som kan være spesisfikt for enkelte land gjelder da kun underarter - og dette vil da stå nevnt i den listen som du la frem.
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Da må du huskepå at enkelte arter ikke står som art men med familienavn, som f.eks skildpaddene på lista di står under Testudinidae
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Jepp, de to fant jeg Frogger
![]() men jeg får jo ikke editert lista lenger ![]() Av de jeg har funnet som er CITES så langt er : Uroplates spp - CITES II Phelsuma spp - CITES II Bredsnutet kaiman - CITES I Cuviers kaiman - CITES II Varanus prasinus - CITES II Dendrobates spp - CITES II Var det sånn å forstå Viri at alle skilpaddene er CITES II ?
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Tror alle skildpadder er CITES II ja, alle landlevende skilpadder hører til den gruppen, såvidt jeg vet.
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: May 2006
|
Epicrates cenchria - CITES II
Corallus hortulanus - CITES II Corallus caninus - CITES II Morelia viridis - CITES II Aspidites ramsayi - CITES II Uroplatus henkeli - CITES II Uroplatus sikorae - CITES II Phelsuma madagascarensis - CITES II Varanus prasinus - CITES II Tupinambis merianae - CITES II Paleosuchus palpebrosus - CITES II Caiman latirostris - Her finnes både CITES I og CITES II populasjoner. Dendrobates tinctorius - CITES II Dendrobates auratus - CITES II Det jeg kunne finne ut.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Disse kan bli lovlige | Gobblin | Media | 32 | 04-10-2008 09:52 |
| Hvilke Tarantell?? | FOXTER | Taranteller | 7 | 02-06-2008 21:34 |