| Reisebrev Har du vært ute å reist eller skal reise et sted. Fortell oss om det! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2007
Sted: Grimstad
Alder: 26
|
Arendal Sommerfuglpark er en relativt nyåpnet park som hovedsakelig er en sommerfuglpark, men også har litt reptiler. Parken er Asia inspirert og består av to deler, et drivhus og ett mindre rom for litt reptiler. Drivhuset med høy temperatur og fuktighet er tilrettelagt for tropiske trær og planter.
Her finner du sommerfugler, banantrær, Iguana og to knall fine Krokodillevaraner. Rett før drivhuset har du ett lite rom der det er litt reptiler, blant annet anoler, trepython, varaner og amfibier. Parken befinner seg i på Tromøy, ved Hove Leirsenter rett ved der Hove Festivalen holdes hvert år. Her er linken til siden deres: Arendal Sommerfuglpark Jeg hadde en tur bortom i helgen så jeg legger ut noen bilder fra parken. Skal prøve fylle på med artsnavn så godt som jeg kan, men tar gjerne imot hjelp der... Anolis garmani ![]() ![]() Hornfrosk? ![]() ![]() ![]() Cethosia cyane ![]() ![]() Kallima paralekta - Bladsommerfugl - sinnsykt god kamuflasje, ikke lett å se viss du ikke vet hva du ser etter ![]() ![]() ![]() Morpho peleides ![]() ![]() Heliconius charithonia ![]() Grønn Iguan - Iguana Iguana ![]() ![]() ![]() Idea leuconoe og Parthenos Sylvia ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Parthenos sylvia ![]() ![]() Grønn Anole - Anolis carolinensis (?) ![]() Pinnedyr - Extatosoma tiaratum
MvH Nika Sist endret av Frogger; 13-11-2008 kl 05:56. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2007
Sted: sørlandet
Alder: 30
|
Flotte bilder
har vært der et par ganger og kikket, håper det blir en park som ikke bare er et blaff og forsvinner like fort. Min sønn på snart 3 storkoste seg der , han elsker sommerfugler og andre kryp. Morro at de har fortsatt "mine"(?) ET pinnedyr.. jeg gav bort et par stk til parken i sommer..
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Tusen takk for det. Håper jeg får ta en tur igjen og tatt litt flere bilder.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Fine bilder! Hornfrosken var stilig!
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Vet ikke hvilken anole det er men ikke en grønn vanlig grønn![]() Den nederste derimot er en grønn anole. !Dritfine bilder! Og fine dyr..
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: SkorpionFarmen
Alder: 22
|
Fine bilder!
![]() Lurer du på hvilken anole det er, så anbefaler jeg deg å titte på denne siden: Anolis Contact Group Om du gidder å lete da såklart, for det var mer anole arter enn det jeg trodde
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
De fins en del arter ja. Skal se når jeg kommer på jobb om jeg finner ut av det. Har hørt navnet på den på norsk også, men hukommelsen er litt vag der hehe...
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
|
Den øverste likner veldig på en anolis garmanni jeg kjenner....
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
Sted: oslo
|
Fine bilder, har lyst til å dra dit, men litt langt da.
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Flere reptiler i arendal sommerfuglpark | smørblomst | Media | 6 | 30-06-2011 23:25 |