| Reisebrev Har du vært ute å reist eller skal reise et sted. Fortell oss om det! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: Oslo
Alder: 16
|
Jeg er så heldig som kan dra til Kreta i år
![]() Vi skal på på hotellet: Rethymno Mare i 14 dager. Men jeg lurte på om det er mye krypdyr der ? Reptiler og evt. tarantell (?)
Mvh Anders Sist endret av DanFekar; 15-06-2008 kl 20:47. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
|
Skal faktisk til kreta i sommer selv.. men det er ikke før i august.
Prøvde å google frem noen av reptilene som er bosatt på kreta, å da fant jeg denne: Lokala Reptiler at Aquaworld
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
Sitat:
Sikader- gresshopplignende insekter som lager like mye lyd som ca 200 hann sirisser!! Det var en del øgler (?) som krøp på veggene Det blir nok kjempegøy, lykke til med turen
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
|
Jeg skal også til Kreta, de første 2 ukene i sommer ferien, men vet ikke hvordan herptiler det er der, regner med de vanlige hus gekkoene, som krabber på veggene om kvelden^^
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Beste man kan gjøre når man planlegger en reise er og kjøpe en field guide, jeg vil anbefale denne :Amazon.com: Amphibians and Reptiles of Greece: Efstratios D Valakos, Panayiotis Pafilis, Konstantinos Sotiropoulos, Petros Lymberakis, Panayiota Maragou, Johannes Foufopoulos: Books Er den utsolgt der finner du den her Chimaira - Bücher und Medien zu Terrarien, Aquarien und Kleinsäugern |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Alder: 16
|
Vet ikke om foreldra mine er så happy for å ta med utlanske dyr hjem men, om jeg finner noe så skal jeg selfølgelig prøve å få de med hjem ..!
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
|
Tror ikke Viridiovipera mente det
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Trondheim
|
Tre skorpionarter på Kreta:
Mesobuthus gibbosus "Euscorpius carpathicus candiota" (systematisk plassering ikke avgjort ennå) Iurus dufoureius dufoureius Iurus er Europas største skorpion og kan bli over 10 cm lang. Er vanskelig å finne. Her er et bilde som viser et eksempel på habitat (sirklene viser plasseringen av tre dyr som jeg så med UV lys om natta): http://www.ub.ntnu.no/scorpion-files...tat_kreta5.jpg God tur! MVH Jan Ove
|
![]() |
| Emner |
| kreta, skal, til |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Div. bilder fra Kreta-trenger ID | bendick2112 | Reisebrev | 4 | 12-08-2010 00:05 |
| Skal / Skal ikke ? | zifus | Terrarier | 2 | 13-06-2008 11:34 |
| Skal hun ha egg ? | Lillian | Gekkoer | 8 | 19-01-2008 23:38 |
| Skal, skal ikke..... | Chibi | Taranteller | 14 | 29-11-2007 22:09 |
| Hva skal man si? | emil | Småprat | 11 | 15-08-2007 17:58 |