| Reisebrev Har du vært ute å reist eller skal reise et sted. Fortell oss om det! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 20
|
Javel, endelig fikk jeg somlet med til å finne kabelen til kamera
![]() Vi var en gjeng på tre som skulle reise sammen til messa. Jeg og en annen tok tog i fra Stavanger til OsloS, noe som i grunnen skulle gått knirkefritt, hadde det ikke vært for at det var arbeid på togskinnene i strekningen kongsberg - OsloS så vi ble nødt til å ta buss fra Gulskogen til OsloS. Der møtte vi tredjemann og hadde en pause på ca en time (vi reiste fra stavanger kl 10.30), for vi skulle treffe en kar og overlevere noen pygmé mus. Da vi skulle reise, hadde vi selvfølgelig fått perkeringsbot på 700kr så bra start på dagen dette Vi regnet oss ut til å være framme i malmö kl 3 på natta, men var der før 2 så brukte ca litt under 6 timer på å komme fram, hadde det ikke vært for at gps'en sendte oss på rundtur i malmø så vi ikke fant fram med en gang hehe. Jeg ble slengt i baksete ettersom jeg var yngst og eneste jente så jeg hadde lite jeg skulle sagt der Da vi skulle legge oss, viste det seg at det var en nattklubb rett utenfor vinduet og ikke alle var like happy for det ![]() Dagen etter skulle vi på messa, veldig greit, da den bare lå et par min fra hotellet. Av en eller annen grunn hadde vi fått det for oss at messa åpna kl 10 så vi var der jo på slaget 10, men så viste det seg at messa egentlig åpna kl 11 så vi ble sittende å vente utenfor, noe som gikk helt fint, for det var IKKE varmt i det hele tatt... Menmen, vel inne på messa bli desverre mektig skuffet, mange som skulle hatt stand møtte ikke opp, deribland Blue Chameleons og en annen som hadde reservert 6 bord, utvalget av dyr var elendig og mange av oss som hadde avtaler med folk, fant ut at de folkene ikke møtte opp.... Jeg f.eks hadde avtalt både med tropikhuset og en svensk dame at jeg skulle ha 1.3 Basiliscus plumifrons, men da jeg snakket med tropikhuset hadde de dem ikke med fordi dem hadde "dødd". Damen hadde prestert å gitt meg et ubrukelig nr. Det var ikke bare meg som ble skuffet over at folk ikke møtte opp, han ene vi reiste med skulle ha en del greier fra Blue Chameleons, og de skulle jo egentlig ha stand.. Men, vi traff i hvertfall Moniq og Morten_71 fra forumet og det var hyggelig å slå av en prat ![]() Heldigvis fant jeg til ved en tilfeldighet en som hadde 0.1 Basiliscus plumifrons og kjøpte den på flekken. På vei hjem til Oslo (ettersom vi skulle overnatte på hotel der til søndagen) stoppet vi tilfeldigvis innom et senter for handle litt både på systembolaget og innom ZOOAB som er en dyrebutikk kjede. Der fant jeg tilfeldigvis en 1.0 Basiliscus galeritus, noe som egentlig ikke var planlagt at jeg skulle ha med hjem, men jeg greide jo så klart ikke motstå fristelsen.. Da vi nermet oss grensa fikk vi rimelig noia da vi hadde med oss 20 dyr, men fikk englehjelp av en knall kar fra repti og her inne så vi kom oss trygt over. På motorveien til hotellet kjørte vi forbi Aylar ![]() MEN så..her kommer litt av bildene. Fik selvfølgelig ikke tatt bilder av messa, da det ble helt glemt ut, men her er litt av hva vi fikk med oss ![]() Vel inne på hotellet fikk vi tatt dyrene ut å gitt alle vann "litt" av hva vi fikk med oss ![]() Litt foderdyr ![]() Boa constrictor banana jungle sibling (disse hadde vi med 1.1 av) Dette er hannen ![]() ![]() 1.2 flekkede pytons (disse var hissige som pokker) ![]() strike position, klare til å gi karamell til de som kommer for nær ![]() Boa contrictor, dette er hua ![]() Basiliscus galeritus dette er så klart hannen ![]() Basiliscus plumifrons Hua. ![]() 0.0.1(?) Morelia virids ![]() ![]() Vi fikk med oss 6 forksjellige leopard gekkos, alle i forskjellige morpher, her er litt av utvalget: Bell Sunglow ![]() Bell aberrant (røde øyne hihi^^) ![]() Denne husker jeg ikke ![]() også var det to andre, men de fikk jeg ikke tatt bilde av. Litt av de andre gekkoene: Viper gekko: Disse hadde vi med oss 1.2 av ![]() og bjeffegekko, disse var bare helskjønne hadde 0.0.3 av de med. ![]() så dette var litt av hva vi fikk med oss hjem
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
Ja sunglowen er det, aberranten er fra blackvelvet
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Nær Hønefoss
|
Grattis med masse flotte dyr, er jo nesten så dere hadde med hele messa hjem
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
|
Flotte bilder av dyrene.
Flekket pyton er jo flottest da
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
|
Haha, flotte gjerne, men også de hissigste
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: Stockholm
|
Argh.. Jeg skulle ha dratt
Få gjøre det til neste år.
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: May 2006
|
Jaja, jeg fikk jo ikke lyst på de dyra
Helt fantastiske dyr dere fikk med dere hjem Grattis!
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Jeg er noe helt ubeskrivelig, syk, umulig å tenke seg, missundelig på viper gekko'ene =P
Dere er utrolig heldige, GTP'en var det heller ikke så mye i veien med =P
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
Sted: Akershus
Alder: 38
|
Så fine dyr du fikk med deg
, mange flotte øgler.Ble glad da jeg hørte dere kom fint over tollen. Koslig å snakke med dere forresten. ![]() Jeg skjønner jo etter å ha sett dine fordyr, hvorfor det var utsolgt på de bitte små sirissene. ![]() Men fikk da kjøpt en boks med bitte små og en med medium sirisser. Selv om jeg ville hatt flere bitte små. Så bare MÅTTE jeg kjøpe med meg Zophobaslarver, flere anbefalte meg og IKKE kjøpe det pga de som oftest dør på veien. Da bare må jeg prøve.Så jeg flyttet de over i petboks, og kjøpte en pose med havregryn for å få ut fuktighet, og alle lever . Vi hentet hjem en Leopard gecko hanne som heter Chubby, så kjøpte vi en super søt Afrikansk fat-tailed baby. ![]() Bilder kommer etter hvert. Bilen ble rimlig full med terrarier. Så fikk vi hjem mye nye Tarantellar. |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| malmö, tropikmesse |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Malmö Tropikmesse 31.05.08, bilder and shizzle | CamStatic | Messer og utstillinger | 28 | 01-09-2008 18:09 |
| 31.05.08 Malmö Tropikmessa | therabro | Messer og utstillinger | 67 | 31-05-2008 23:04 |