| Reisebrev Har du vært ute å reist eller skal reise et sted. Fortell oss om det! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Aug 2007
|
Jeg skal Sør-Amerika med en venninne i sommerferien. Over en måned backpacking
![]() Det jeg lurer på er om noen har erfaringer derifra? Skal til Brasil, Uruguay, Argentina, Costa Rica (og New York..) Jeg er selvfølgelig spent på reptilene, og det meste annet med mer enn 2 bein, jeg kommer til å møte (så lenge jeg ikke våkner med noe på meg.. ) Blir regnskog på Costa Rica, men dessverre ikke Amazonas siden det ble mye frem og tilbake med vanskelig transport..Men det blir en del natur i Brasil også, heldigvis, for det er drømmen!
0.1 G.rosea Sist endret av luthien; 13-03-2008 kl 22:19. |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Sitat:
Linker til en bildetråd fra Brasil. Den er på kryp forumet, så håper du er registrert. En annen bildetråd fra Costa rica Disse edderkoppene skal finnes der: Aenigmarachne sinapophysis Aphonopelma burica Aphonopelma crinirufum Aphonopelmas clerothrix Aphonopelma seemanni Aphonopelma xanthochromum Avicularia avicularia Brachypelma albopilosum Brachypelma angustum Brachypelma fossorium Mvh Robin
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Du kommer vel til å få se noen pilgift, gekkoer,anoler og slikt i sør amerika, spesielt i costa rica og rundt der..
|
|
|
#6 | |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Sitat:
![]() Uansett, tilbake til emnet. Beklager off topic. Mvh Robin
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Sted: Akershus
Alder: 19
|
Hei!
Jeg har nylig vært i Brasil. Jeg var ved recife, i en by som het "Porto de galinhas", på norsk hønsehavnen! Det du bør vite er at de er veldig dårlig på engelsk der. Hvertfall mange av de. Så ha med ordbok (portugisisk/ spansk) og lær viktige ord som Takk osv. Og tall kan være lurt å kunne litt av. Brasil er det eneste av landene i sør- amerika som snakker portugisisk, men de andre snakker spansk. Av dyr jeg så, så var det: Masse forskjellige krabber, spesielt i en mangroveskog jeg var i. Også aper, fugler, og på strendene lå det skilpadde- egg som ikke klekte mens jeg var der. Også så vi mye fisk, og firfirsler/ øgler. Og den ene dagen tror jeg jeg så delfiner utpå havet! Det er utrolig varmt der (28 grader om natta!!) , og veldig skarp sol, så vær forsiktige i starten. Jeg ble fort solbrent. God tur! MVH. Olliw
|
|
|
#8 |
|
Junior Member
Medlem siden: Aug 2007
|
Tusen takk for svar alle sammen
Håper på å få tatt maaange bilder som jeg kan poste her når den tiden kommer!En venninne anbefalte oss den filmen, den var vel noe ala Hostel etter hva jeg skjønte?! Vet ikke om jeg har godt av det ![]() Skal ta 5 ukers (10 timer) portugisisk kurs som starter etter påske..yey
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
|
kan vel legge med denne artikkelen hvis du ikke har vaksinert deg Brasil-turister bør vaksinere seg - reise - Dagbladet.no
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Norge
|
Sitat:
Når det er sommer her er det vinter under ekvator. Blir nok ikke varmere enn en lunken sommerdag her hjemme. Nettene derimot går LANGT under 10 varmegrader. Ta med klær! |
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| søramerika |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|