| Reisebrev Har du vært ute å reist eller skal reise et sted. Fortell oss om det! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
"Madeira-øya der de dyrker orkidè'er som om det skulle vært marihuana"
okey, kom tilbake på onsdag, men har ikke orket å skrive mer her før nå. var på Madeira i 1 uke. en kjempe fin ferie, men ikke et så veldig spennende herptil liv, men derimot et helt spesielt og fantastisk plante-liv! for plante-entustiaster, anbefaler jeg og dra dit. der er en enormt stor forskjell på plantene der. det gror grantrær og brommeliader i samme "kvartal". det er tropiske skoger der, som begynner å ligne på regnskog, og det er eucalyptus(sån ndet skrives?) trær, som er dekket av store grønne eføy blader, som slynger seg opp til de kjempe høye trærene. eucalyptus-trærene kan strekkke røttene sine hele 70 meter ned i bakken! men men, tenkte til å plage dere med mange bilder jeg ![]() og her en kaktus jeg fant laaangt oppi en skau, jeg har faktisk ikke skrevet inn reptilfreaks, men det var der fra før ![]() ![]() jeg tok med meg ca. 20 brommeliader, 10 orkidè'er, 4 av dem noe stikling greier, ca. 15 bregner/bregne stiklinger, MASSE småtteri.. alt gikk kjempe fint igjennom tollen, og kom levende fram. her er kofferten min. brukte 1-2 timer på å isolere med isopor,bobleplast og papp. absolutt hele kofferten ble brukt til planter, så jeg måte ha en extra koffert til klær ![]() ![]() jeg får beklage for at det ikke er noen kongebilder det her. alle er tatt med "et vanlig digital kamera", med 6,3 mega-pixler. jeg er heller ikke så veldig flink til å ta bilder enda, men til konfirmasjonen min, får jeg et ganske bra kamera, så jeg får øvd meg mye! er det noen som identifisere noen av artene, så hadde det også vært topp! jeg vet også at kansje noen ser på meg/har sett på meg som en spammer osv. men ber alikvel om at folk skal prøve og ikke spamme ned/ødelegge denne tråden, takk ![]() kommentarer til hvert bilde, står over bildet begynner med noen bilder som er tatt om natten og noen andre natur-blandings-bilder: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() DØØØØØ!!! ![]() en slags tropisk hage jeg besøkte ![]() mmm, brommeliader: ![]() ![]() ![]() ![]() blomster: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
så enda en post, siden jeg ikke kunne ha mer enn 30 bilder, og det var 45 bilder
![]() ser du nøye etter, ser man edderkopp-nettet nederst på bildet ![]() Frosker: ![]() denne frosken hadde mistet det andre øyet :/ ![]() så til slutt, noen bilder fra en "orkidè-fabrikk", der de dyrket orkidè'er som gærninger ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() og til slutt, en fin Xaxim-palme, de svarte "trådene" som er barken, brukes til å f.eks. lage Xaxim-plater, som man bruker i terrariumer o.l. ![]() det var det, mange bilder...
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
|
Heldig du Bendick
Ser utrolig fint ut der.. intressant ferie må jeg si Fine bilder hadde du også fått med deg nedi der også var det ikke noe problem og få med seg noe hjem, av planter
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 17
|
kjempe kule bilder ass det må jeg si!
Kule blomster
|
|
|
#6 |
|
Stavekontrollør
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Sandnes
Alder: 24
|
Det øverste froskebildet vil jeg si er en meget god kandidat til forsidebildekonkurransen!
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2007
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Stilige bilder! Jeg har en botanikerkollega som blir våt i blikket hver gang noen nevner Madeira, og nå ser jeg hvorfor!
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 16
|
Hva skal du bruke blomstene til ? Sette dem i potter? I terrarier eller begge deler ?
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Nytt tema på skolen, trenge r modeller med "guts" | Chibi | Fotoforum | 4 | 05-11-2008 18:28 |
| Min første tella, "vurder buret" mitt | Archj | Taranteller | 2 | 18-07-2008 15:50 |
| Markedsføre reptilsaken - splittet fra "Krokodille stjålet fra Akvariet i Bergen" | NFredrik | Media | 32 | 06-04-2008 15:17 |
| Cyriopagopus sp. "Blue" = Lampropelma violaceopes Abraham, 1924 | _Nagash_ | Taranteller | 0 | 09-03-2008 10:18 |
| Skulle vært død? | Spiderce | Taranteller | 5 | 20-02-2008 11:37 |