"

Reptilfreaks.no > Ut i verden > Reisebrev Tips til "fieldherping" i Europa

Reisebrev Har du vært ute å reist eller skal reise et sted. Fortell oss om det!

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 23-01-2012, 20:33   #1
Reptilfreak

Goomba sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Sted: Rogaland
Alder: 19
Meldinger: 294
Standard Tips til "fieldherping" i Europa

Jeg har lenge drømt om å reise på safari til Afrika, en drøm jeg enda ikke har gitt opp, men jeg kommer ikke til Afrika med lærlingelønn. Det jeg nå er på jakt etter er en plass litt nærmere og litt mer tilgjengelig (og billigere) enn Afrika. En plass med stort mangfold av reptiler (og dyr generelt) og stor tetthet av dyr hadde vært ideelt. Gjerne i nærheten av et feriested så jeg kanskje kan få familien med på turen. Var i Alicante i fjor sommer, men fikk bare tatt en tur ut i marka, så det eneste jeg så var harer og noen små firfisler (pluss noen gekkoer rundt huset om kvelden)

Er interessert i å høre alt av tips, info, forslag, og opplevelser fra turer dere har vært på selv, håper selvfølgelig også at dette kan være en informativ og nyttig tråd for andre som er på jakt etter det samme.
Goomba er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 23-01-2012, 21:23   #2
Reptilfreak

Thor Håkonsen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
Meldinger: 2,142
Standard

Området rundt Parga, Hellas kan absolutt anbefales - men, jo tidligere på våren/sommeren jo bedre.

Her er en liten rapport fra min tur i september (som var alt for sent), kan forøvrig nevne at jeg drar ned igjen i april.. stikk innom butikken en dag, så kan du få noen tips

Hellas 2011

..og her er ett par linker fra noen svensker som har vært der nede ett par ganger på litt mer gunstig tidspunkt.

Field Herp Forum • View topic - Mainland Greece and the island of Milos 2010

Field Herp Forum • View topic - Coastal northwestern Greece and the Pindos mountains 2011
Svar med sitat
Gammel 24-01-2012, 06:47   #3
Reptilfreak

christoffer90 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Sted: Far east
Alder: 22
Meldinger: 809
Blog Entries: 5
Standard

lykke til, uansett hvor du ender opp
Svar med sitat
Gammel 25-01-2012, 21:37   #4
Reptilfreak

Goomba sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Thor Håkonsen Vis post
Området rundt Parga, Hellas kan absolutt anbefales - men, jo tidligere på våren/sommeren jo bedre.

Her er en liten rapport fra min tur i september (som var alt for sent), kan forøvrig nevne at jeg drar ned igjen i april.. stikk innom butikken en dag, så kan du få noen tips

Hellas 2011

..og her er ett par linker fra noen svensker som har vært der nede ett par ganger på litt mer gunstig tidspunkt.

Field Herp Forum " View topic - Mainland Greece and the island of Milos 2010

Field Herp Forum " View topic - Coastal northwestern Greece and the Pindos mountains 2011
Dette her var jo akkurat det jeg lette etter. Skal prøve og komme innom etter jobb i morgen eller fredag (om du er på jobb da).
Goomba er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 25-01-2012, 22:18   #5
Reptilfreak

Rubenevo sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Sted: oslo
Alder: 15
Meldinger: 532
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Thor Håkonsen Vis post

Hellas 2011

Field Herp Forum • View topic - Mainland Greece and the island of Milos 2010

Field Herp Forum • View topic - Coastal northwestern Greece and the Pindos mountains 2011
hvilken butikk er dette?
hvor ligger den?
Svar med sitat
Gammel 25-01-2012, 22:22   #6
Reptilfreak

Goomba sin avatar

Standard

Buddy Zoo i Haugesund
Goomba er offline  
Svar med sitat
Gammel 25-01-2012, 22:24   #7
Reptilfreak

Rubenevo sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Sted: oslo
Alder: 15
Meldinger: 532
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Goomba Vis post
Buddy Zoo i Haugesund
takk
Svar med sitat
Gammel 25-01-2012, 22:28   #8
Reptilfreak

E.repti sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Sted: Østfold
Alder: 18
Meldinger: 517
Blog Entries: 2
Standard

Jeg har hørt om et lite sted i tyskland, husker ikke helt hva det heter. Der skulle det vist være masse dyr.

Tror det het noe som... Hamm eller noe, tror de kalte det messe..
Svar med sitat
Følgende medlemmer liker innlegget til E.repti
Gammel 25-01-2012, 22:48   #9
Reptilfreak

Goomba sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av E.repti Vis post
Jeg har hørt om et lite sted i tyskland, husker ikke helt hva det heter. Der skulle det vist være masse dyr.

Tror det het noe som... Hamm eller noe, tror de kalte det messe..
Hehe, jeg ser for meg å komme inn der med full feltutrustning, 500mm telelinse, og slangekrok. Men ja Hamm hadde vært moro å besøkt en gang.
Goomba er offline  
Svar med sitat
Gammel 25-01-2012, 22:58   #10
Reptilfreak

E.repti sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Sted: Østfold
Alder: 18
Meldinger: 517
Blog Entries: 2
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Goomba Vis post
Hehe, jeg ser for meg å komme inn der med full feltutrustning, 500mm telelinse, og slangekrok. Men ja Hamm hadde vært moro å besøkt en gang.
Haha ikke sant
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Kommentarer til " Tykkhalet gekko eller bjeffegekko - Underwoodisaurus milii" Roland Kommentarer til faktaarkene 1 24-02-2010 11:11
Aleksander Rybak "fairytale" vant eurovisjon song contest!!! bernie95 Småprat 38 20-05-2009 07:57
Nytt tema på skolen, trenge r modeller med "guts" Chibi Fotoforum 4 05-11-2008 18:28
noen tips om hvordan "fange" min tella? Juliette Taranteller 17 03-02-2008 18:59
kommentarer til undersøkelse "forer du slangen din med dødt eller levende" Miroxx Snoker 33 22-01-2008 12:58

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 07:04.