| Reisebrev Har du vært ute å reist eller skal reise et sted. Fortell oss om det! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Hordaland
|
Nå skal jeg fortelle litt om turen til Marokko 16 des. til 27 des.
Marokko er et fantastisk land som ligger på nordvest kysten av Afrika og har fantastisk natur og mange spennende herptiler, spesielt mange skorpion arter. Stedene jeg besøkte var Marrakech, Essaouira, Agadir og diverse småbyer som Tamri, Chicaoua Sidi Moktar. Vi var også oppe i Atlasfjellene i Ouarzazate og Ait Ben Haddou. Nå skal jeg fortelle og vise litt bilder fra naturen og litt av dyrene jeg fant der! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
Alle herptiler interesserer meg, spesielt skilpadder. Skilpadder er noen morsomme dyr.
Flere ganger på turen traff jeg på landskilpadder. Mest sannsynlig arten Testudo graeca. Er ikke 100% sikker på hvilken art det var. De ble funnet i buskas både ved byene og ute i villmarka. Her er noen bilder!
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Marokko har også flere øgle og gekko arter.
Jeg fikk sett noen av dem på turen, blant annet Mesalina simoni og flere andre gekkoer og slikt. Her er et bilde av en jeg fant på hotellet våres
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Marokko har fantastisk mange skorpion arter, mange av dem er dødelig.
Jeg fikk tatt bilde av og fant to arter. Jeg er ikke sikker på hvilken art det er. Det er noe jeg prøver å finne ut nå. Mest sannsynlig er det Buthus sp. eller Androctonus sp. arter!
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Her kommer litt bilder fra Atlasfjellene.
Mange av fjelltoppene er over 4000 meter høye. Dyrelivet i det man kaller høy atlas er begrenset ettersom det meste er nærmest ufremkommelige områder og ganske øde uten mye vegetasjon. Men naturen er helt fantastisk! Kontrastene mellom høye snøkledde fjelltopper og dype daler som har blitt gravd ned av det rennende vannet i millioner av år! Her kommer bilder av naturen og Atlasfjellene generelt!
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Fantastisk, lukter god tur lang vei her! Post massevis av bilder
!
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Var en fantastisk tur!
Skal der mest sannsynlig til April igjen, da er det enda mer dyreliv! ![]() Har fått en kontakt der nede, han har vokst opp på landsbyen og er ikke så redd for skorpioner som alle de på hotellet(Byfolk) Hehe!Han påstod han kunne skaffe meg 200 svarte skorpioner på 5 min ![]() Men det er greit å ha en som kan hjelpe til
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2010
Sted: oslo
Alder: 15
|
flotte bilder, fint med kontakter også ja!
![]() håper du har hatt en flott tur også da
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Identifikasjon av skorpion arter funnet i Marokko | Scorpius | Skorpioner | 22 | 03-01-2012 15:13 |
| Årets Høydepunkt Oslo Zoo Expo 20. Desember | OsloZooExpo | Messer og utstillinger | 150 | 07-01-2009 09:42 |
| Gullkorn fra galleriet - Desember 2007 | DanFekar | Bilder og konkurranser | 37 | 02-12-2007 23:12 |
| har DU hatt skilpadden din ute i desember? | Pete | Skilpadder | 13 | 26-10-2007 20:16 |
| SE HVA SOM SKJER I DAG 5 DESEMBER HOS LANDBRUKSDEPARTEMENTET | Varanen69 | Lover og regler | 4 | 17-12-2003 16:40 |