| Reisebrev Har du vært ute å reist eller skal reise et sted. Fortell oss om det! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Sep 2011
Sted: Magnetic Island, Queensland, Australia
|
Er helt ny på forumet, men denne tråden passet jo for meg,
da jeg for tiden reiser i Australia, jeg har fått jobb i en koala park i Australia, her jobber jeg med koalaer, papegøyer og wallabyer og selvfølgelig masse reptiler! I parken jobber jeg daglig med blue tongues, shingelbacks, bearded dragons, carpet phytons og saltwater & freshwater crocodile, og freshwater turtle(gul terrapin) så man kan vel si jeg følger med på om det blir lovlig med reptiler i Norge til jeg kommer hjem.. Jobben min går ut på å daglig se etter at alle dyrene har det de trenger, og deretter har jeg tre turer i parken med turister hver dag, jeg går gjennom alle dyrene vi har, og lar alle håndtere dyrene våre, de får holde alle øglene samt krokodille, fugler, pyton og koala. Jeg er trent opp av en av Australias mest kunnskapsrike på området, Tony Gordon, og han selv har mer øgler og slanger enn jeg kan telle, inkludert en del spennende varianter som vi ikke har på jobb. ![]() Meg og min handlerkoala, Noah ![]() En av frill-necked lizards'ene til head rangeren ![]() Meg og Barbie, saltwater crocodile 1.2meter Dere kan lese mer om hva jeg gjør på kristinemali - Der er det også bilder å finne!
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2006
|
Sjokk tøft!
Mer bilder vær så snill
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Dritkult!! Fortell gjerne masse mer og mer bilder! Som f.eks hvordan du var så heldig og fikk jobben?
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
Alder: 23
|
Heldiggris
! Er dette i forbindelse med utdannelse eller? Legg gjerne ut masse mere info
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2009
Sted: Sogn og Fjordane
Alder: 28
|
heldiggris=) og ja hvordan fungerer det? når man reise til andre land som australia kan man vel ikke bare reise dit og arbeide uten videre sant? da eg ser på slike realety show på tv fra fks flyplassen i australia blir jo folk stoppet og ikke sleppt inni landet fordi dem frykter at dem er der for og jobbe osv, regner med det gjelder oss fra norge og? men man kan vel søke om sån 3mnd arbeidsvisum eller noe i den dur? er det det du har gjort? eller går du på skule der og dette er lissom praksis plass?
dæven så misunnelig eg er hehe, hadde eg bodd i australia hadde eg farta rundt i bushen og letet etter reptiler og tatt bilder i hytt og pine hadde ikke hatt ein eneste kjedelig dag der hehe.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Har fulgt med på bildene dine på facebook! Flotte bilder, ser jo vanvittig herlig ut. Mye bedre det der, enn metro zoo vel?
|
|
|
#8 | ||||
|
Junior Member
Medlem siden: Sep 2011
Sted: Magnetic Island, Queensland, Australia
|
Sitat:
ellers er det masse bilder på bloggen min og facebook. Jeg var egentlig ganske heldig å var på rett sted til rett tid, jeg var på reise rundt Australia og de trengte en frivillig i parken, etter tre dager som frivillig ble jeg tilbudt jobb som park ranger og det kan man vel ikke si nei til! Sitat:
Sitat:
Så dette er som en vanlig ansettelse, men for 6mnd. jeg ble ansatt fordi jeg har stor interesse for dyr, og en god evne til å videreformidle kunnskap![]() Sitat:
![]() Skal få knipset mere bilder snart, se om jeg får tatt noen av slangene vi har i parken også, og edderkoppen også
|
||||
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Akershus
Alder: 23
|
Dette hadde vært drømmejobben! Skal ta en titt på bloggen din også.
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Skjeldent jeg virkelig blir gjennomgående misunnelig.
Håper du oppdaterer tråden med flere bilder og gode historier slik at jeg kan om mulig bli enda mer misunnelig
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Work and travel Australia | rebeloverdrive | Småprat | 2 | 22-12-2010 18:54 |
| Komodo dragon attacks Indonesian park ranger | _Nagash_ | Media | 10 | 10-03-2009 18:16 |
| Bilder fra besøk i Australia! | Snowballs | Fotoforum | 14 | 01-02-2009 18:35 |
| fra australia. | Litjabeth | Øgler | 12 | 24-11-2008 17:32 |
| Slanger fra Australia | Litjabeth | Boa og pyton | 12 | 15-05-2007 21:10 |