| Reisebrev Har du vært ute å reist eller skal reise et sted. Fortell oss om det! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#11 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Sted: Østfold
Alder: 22
|
Virker kjempe spennende!!
![]() Skal titte på bloggen din og |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Junior Member
Medlem siden: Sep 2011
Sted: Magnetic Island, Queensland, Australia
|
Tenkte at litt reptiler vil vel være passende å publisere bilder av,
Så her er noen bilder av slangene vi har i parken, først et av Amanda, hun er en Northern Carpeth Python 9årgammel ![]() Så er det Gucci, min favorittslange, han er sønn av Amanda, far er coastal, derfor ser Gucci ut som en coastal Carpeth Python, 4,5år gammel. ![]() Så er det vår nyeste slange til venstre på bildet, Julia, hun er en jungel Carpeth Python, her sammen med kjæresten Gucci, håper på slangebebiser fra disse to i oktober/november(da venter vi at Julia legger egg først selvfølgelig) ![]() ![]() Også til slutt et bilde fra Radical Bay
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2010
Sted: Norgesland På Kruss Å Tvers
Alder: 22
|
kanon tøft
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Herlig!
Ikke for å være kjip på noen måte altså, men er du sikker på at Julia er Jungle carpet python? Ikke at jeg er noen ekspert på teppepyton, men jeg syns hun liknet mer på en morelia bredli? Noen teppepyton-entusiaster her som kanskje vet bedre enn meg?
|
|
|
#15 | |
|
Junior Member
Medlem siden: Sep 2011
Sted: Magnetic Island, Queensland, Australia
|
Sitat:
![]() Søkte også på bilder av begge, og hun likner nok mer på en jungel enn en morelia bredli i fargene, http://www.reptilebuzz.com/images/carpet-python.jpg <- jungel python, mer brunrød http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:A...cZeEpnx8llV8RA <- morelia bredli, mer oransjrød
|
|
|
|
#17 |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 20
|
Jeg tror misforståelsene kommer av at folk her ikke er vandt med "Jungle Carpet Python"
Nettop pga alle underartene og likhetene melldom de forskjellige artene innenfor Morelia slekten. En Jungle Carpet Python vil nok for de fleste forbindes med Morelia spilota Cheynei, ettersom det er det som er populærnavnet for dem på engelsk, eller norsk (jungel teppepyton) Mens en Carpet Python (eller bare teppepyton på norsk) kan være det meste innen for Morelia ssp. En "Northern Carpet Python" sier ikke oss som ikke kjenner til hvor de forskjellige artene lever i australia, så hvis du kunne tatt med de vitenskapelige navnene så hadde det vært kjempe greit Men regner med at du mener Morelia spilota variegata når du seir Northern Carpet Python
|
|
|
#18 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2011
Sted: Vestfold
Alder: 23
|
Dør av misunnelse!
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Reptilfreak
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Work and travel Australia | rebeloverdrive | Småprat | 2 | 22-12-2010 18:54 |
| Komodo dragon attacks Indonesian park ranger | _Nagash_ | Media | 10 | 10-03-2009 18:16 |
| Bilder fra besøk i Australia! | Snowballs | Fotoforum | 14 | 01-02-2009 18:35 |
| fra australia. | Litjabeth | Øgler | 12 | 24-11-2008 17:32 |
| Slanger fra Australia | Litjabeth | Boa og pyton | 12 | 15-05-2007 21:10 |