| Reisebrev Har du vært ute å reist eller skal reise et sted. Fortell oss om det! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Rett før Jul hadde jeg meg en tur til Kina, deriblandt til øyen
, den sydligste provinsen i Kina.
En stor del av Hainan består av skog/regnskog selvfølgelig måtte jeg ta meg en tur inn i bushen for å se om jeg var så heldig å finne Goniurosaurus Hainanensis (Kinesisk Hulegekko) eller noen andre morsomme kryp. ![]() Inne i skogen kom jeg over et lite vann hvor det var temmelig tett med skilpadder.. ![]() Stjernefrukt ![]() Lianer og svært kule trær var det også mye av.. ![]() Forskjellige edderkopper og sommerfugler var det over alt.. ![]() ![]() Man blir jo unektelig inspirert til nye terrarieprosjekter når man er slike steder.. ![]() Tråden oppdateres etterhvert. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Fra toppen av fjellet var det mye skog å se..
![]() Som jeg skrev tidligere så hadde jeg et ønske å treffe på Goniurosaurus Hainanensis Det viste seg å være lettere sagt enn gjort, men med en del leting så dukket de opp. Dessverre så var de så raske at jeg ikke rakk å ta noe bilde før de forsvant.. Fantastiske skapninger og litt spesielt er det å treffe på dyr som man bare har sett på bilder og i terrarier tidligere. Nesten samtllige jeg så satt på fjellet eller på røttene og "solte seg" Men ved tegn av en minste bevegelse så forsvant de lynraskt inn i sprekker i fjellet. I fangenskap har jeg bare sett disse i fargekomboen mørk brun med gule striper, men jeg så også mørke brune med rødorange og lilla striper.. ![]() ![]() Siden vi har hatt en del diskusjoner om substrat, så tok jeg noen bilder av det også.. ![]() Flere habitat bilder og kanskje noen dyr og litt mat kommer etterhvert.
Sist endret av Frogger; 24-01-2011 kl 23:55. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: May 2006
|
Se her ja, den etterlengtede tråden
![]() Flotte bilder, og ikke minst ser det ut som om du hadde en fantastisk tur! Ser frem til flere bilder og info
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 33
|
herlig landskap, takk for de flotte bildene.
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Vest- Agder/ Møre og Romsdal
|
Flotte bilder, må ha vært litt av en tur
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Ser fantastisk ut! Krever flere bilder og beskrivelser, utrolig spennende med reiser til steder jeg ikke har hørt eller sett om før!
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Ser ut som du hadde en skikkelig fet tur! Er bare å pøse på videre med bilder.
Du fant ikke noen Scolopendra sp. Tigerlegs / sp. Hainan Island? (Bilde) ^
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
Alder: 31
|
(Lignende edderkopp har jeg sett i zoo, par år siden.
Noen som har peiling på vilken art jeg refererer til??? ...6-8 cm. lang ca. Har lyst på)
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 20
|
Det er nok en Nephila sp. vil jeg tro. Jeg så noen nydelige eksemplarer når jeg var i Borneo sist. Mener og å huske at DanFekar (?) hadde et prosjekt hvor han laget en ramme over toalettet med en Nephila i? eller husker jeg helt galt nå, begynner å bli en stund siden..
So there you are, dumbstruck look on your face, a reptile firmly attached to some part of your anatomy. What to do, what to do... Sist endret av Repti_queen; 07-02-2011 kl 14:45. |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| hainan, kina |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Kongepyton's naturlige habitat | RazaR | Slanger, øgler og skilpadder | 8 | 20-01-2011 16:26 |
| Etablering i norsk habitat | Frogger | Småprat | 6 | 11-08-2010 19:44 |
| Two Euscorpius species coexisting in the same habitat in Italy | Parabuthus | Skorpioner | 0 | 11-11-2009 15:10 |
| Mat i kina | Olliw | Småprat | 13 | 10-12-2007 18:24 |
| Kina Skolopender | Jafi | Myriapoder | 7 | 12-08-2007 00:26 |