| Reisebrev Har du vært ute å reist eller skal reise et sted. Fortell oss om det! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 20
|
For tiden og noen uker framover befinner Thor Håkonsen seg på Madagaskar (nei vi er ikke misunnelige). Ettersom mye av turen går gjennom skoger og til veis så har han ikke gjevnlig tilgang på internett så derfor kommer jeg til å oppdatere denne tråden med hva slags arter de finner, så får vi bare smøre oss med tolmodighet til bildene kommer!
![]() Så langt har de observert: Calumma parsonii "Parson's Chameleon" Calumma brevicornis "Short-horned Chameleon" Calumma nasuta "Big-nosed Chameleon" Calumma oshaugnessy "O'Shaughnessy's Chameleon" Calumma gastrotroni Brookesia noisi Uroplatus fimbriatus Mantella madagascariensis Boophis madagascariensis Ikke noen dårlig liste på en dag ![]() ![]() Calumma parsonii
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Buskerud
Alder: 27
|
Er nok flere som er en smule missunelige og skulle ønske de var med på den turen
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Hadeland, Oppland
|
jeg kan stolt si at jeg GJERNE skulle vært på Madagaskar
er det ikke der den største samlingen forskjellige insekt- og ledd-dyrarter befinner seg?
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Øst-Norge, Oslo
Alder: 21
|
Amen
"(nei vi er ikke misunnelige)", jo det er vi! (Nei, jeg skjønner ikke sarkasme ^^).Er vel ikke den eneste som ser frem til bilder fra turen!
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Hadeland, Oppland
|
sikker? meiner å ha sett et program på Animal Planet om Madagaskar. en eller annen hvithåret, fyldig brite som leita etter en eller annen sjelden edderkopp med et slags nebb som lå på siden eller noe sånt. mener at han sa Madagaskar var det stedet i verden med mest insekt- og edderkopparter, men kan så klart hende jeg tar feil. nekter ikke for at jeg har gjort det en del ganger før.
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 20
|
To nye arter observert.
![]() Furcifer lateralis og en ukjent Furcifer sp. ![]() Furcifer lateralis Bildet er lånt fra: www.flchams.com/other_chameleons.asp?id=102601
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Varaner - Bilder Thor Håkonsen | Thor Håkonsen | Fotoforum | 22 | 09-03-2012 19:34 |
| Kameleoner - Bilder Thor Håkonsen | Thor Håkonsen | Fotoforum | 23 | 11-02-2012 15:43 |
| Boa - bilder Thor Håkonsen | Thor Håkonsen | Fotoforum | 32 | 28-01-2012 18:36 |
| Pyton - Bilder Thor Håkonsen | Thor Håkonsen | Fotoforum | 42 | 03-02-2011 18:13 |
| Snok - Bilder, Thor Håkonsen | Thor Håkonsen | Fotoforum | 19 | 20-01-2011 09:12 |