| Reisebrev Har du vært ute å reist eller skal reise et sted. Fortell oss om det! |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Var i dyrehagen i Köln i dag, så jeg tok et par bilder. Mange er tatt gjennom glass, så kvaliteten er litt varierende
![]() Surikater - Suricata suricatta: ![]() ![]() Malayabjørn - Helarctos malayanus: ![]() ![]() ![]() Snøleopard - Panthera uncia: ![]() Alpakkaer - Vicugna pacos: ![]() ![]() Random hjortedyr (?): ![]() Giraff - Giraffa camelopardalis(?): ![]() ![]() Gepard - Acinonyx jubatus: ![]() Indisk Tigerpython - Python molurus molurus: ![]() Grønn Trepython - Morelia viridis: ![]() Blå Trevaran - Varanus macraei ![]() ![]() Pilgift - Dendrobates leucomelas: ![]() Klapperslange - Crotalus dirissus: ![]() Melkefrosk - Trachycephalus resinifictrix: ![]() Krokodille: ![]() Nilvaran - Varanus ornatus: ![]() ![]() Random grønn trefrosk: ![]() ![]() Neshorn Iguan - Cyclura cornuta: ![]() ![]() Kan virkelig anbefale den dyrehagen, dyrene har vanvittig bra innhegninger. Terrariet/Akvariet bar derrimot preg av å ikke være særlig høyt prioritert. Flere av dyrene ble holdt i utrolig små terrarier, langt mindre enn det loven sier om minstestørrelse for disse artene i privat hold. Selv om de var små, var de i det minste praktfullt innredet med mye planter og gjemmesteder, så man får si dyrepasserne gjør det aller beste utav det de har å jobbe med. Verdet et besøk om man liker andre dyr enn reptiler, men for reptiler kan jeg ikke virkelig anbefale det, er også en veldig begrenset mengde. Men de har endel insekter og andre leddyr som er ganske stilig ![]() -Jan Philip.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Takker, har du noen bilder av terrariene til froskene o.l.?=)
snøleopard er fine!!
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2009
Sted: Østlandet
|
Fine bilder
Den blå varanen var fancy!
Mvh. Gussy986! Sist endret av Gussy986; 23-10-2009 kl 19:19. Begrunnelse: Feil navn :P |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Akershus
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
Coole bilder!
Surikater er noen kjempe fine pøbler det og jeg likte den blå trevaranen veldig. Den var super fin. Hvor stor var den varanen? takk for delingen din
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
|
ja den blå varanen var kjempestilig
![]() og fikk heller ikke lyst på trepython av å se den der ![]() hva er den "kappen" som Nilvaranen har på ryggen? Ham? Eller er dem bare slik?
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
|
Sitat:
Varanus macraei'en var ca så stor som en utvokst skjeggis vil jeg si, med litt andre proporsjoner da, tror ikke den var helt voksen ennå. Men terrariet var skammelig lite :/ De skulle bare gitt han til meg, skulle nok funnet plass til han her
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Enda flere bilder fra reptilparken (Mange Bilder 31.03.07) | hell | Småprat | 8 | 02-04-2007 08:56 |