| Prosjektspørsmål Har du spørsmål ang. prosjekter i arbeidsloggen kan du stille dem i dette forumet. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
|
Skal bygge terra og da dukker det opp mange spørsmål ... Har tenkt å bruke sponplater , vet at disse er bedre enn finer mot fuktighet men må jo behandle de med noe forde. Hva kan jeg bruke som ikke er så dyrt ? Og som ikke er skadelig for dyra.....Vet jeg kan bruke Våtroms Membran men er det noen andre billigere alternativer ? Tenkte på maling siden det var en som hadde blitt anbefalt det ( på butikken) , kan jeg bruke det da ? Tror det var en lady interiør maling ... Tenkte også på maling siden ikke luftfuktigheten er så stor annet enn i fuktboksen...
Kan jeg bruke limpistol til å feste bakgrunnen (isopor)? Siden jeg skal bygge i tre blir det vanskelig å ha varmematten under terrariumet siden tre leder varme dårlig ... Jeg skal ha kunstgress som substrat og vil ha en trygg og jevn varmefordeling ( på den varme delen) , jeg tenkte jeg kunne ha noen løse fliser mellom varmematten og kunstgressmatta... Vet ikke åssen fliser leder varme jeg men ... kan det gå ? eller vil effekten til varmematta forsvinne ? Til "sol" varmepunkt ovenifra tenkte jeg at jeg kunne bruke en vanelig spot/lampe - Er det bra nok ? Utenpå bakgrunnen skal man ha flislim / husfix - hvilken av de to er best for dyret ,lavest pris , hvis det er noen forskjell i det hele tatt ... ? Skal ha glass i fronten på terraet, hvilket lim kan jeg bruke til å feste det til treverket ? Skal ha lister over limskjøten for å være på den sikre siden , og for utseende sin del .. Kommer sikkert på flere spørsmål etterhvert eller at det kommer nye problemstillinger .... På forhånd - takk! Mvh Mathias |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Til å feste bakgrunn, glasset osv.bruker du akvarie-silikon.. Det er dyrt, men sånn er det
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Akvariesilikon er ikke dyrt, koster 69,- for en diger tube på Clas Ohlson, sjekk opp det du sier bendick!
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Jan Phillip, du skal vel heller ikke se vekk fra at 69,- er dyrt for Bendik
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Jeg har selv kjøpt mange tuber med akvarie silikon på Clah Ohlson, og er fullstendig klar over prisen.. men Woods sa at akvarie silikon var dyrt, hvis han f.eks. skulle ha det på bakgrunnen.. Det er jo også fra til person til person hva man syntes er dyrt, jeg syntes at 70 kr-flere ganger (man trenger flere tuber når man bygger bakgrunn med det) blir dyrt..
Men innrømmer selv at jeg er skikkelig gjerrig på penger, og klager over at det meste er dyrt, men det var ikke tilfellet akkurat denne gangen..
Sist endret av bendick2112; 26-04-2008 kl 17:18. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Okei ; ) Men angående å dekke veggene så kan jeg bruke våtromsmembraen , er det sånn: AQUASTOP 1L 3635 FL.MEMBRAN - Produkt - Vis - Jernia Vil nødig ta feil : S
Også bruker jeg akvarie silikon på bunnen ; ) Kan jeg bruke fliser til underlag i stendenfor ? Synes det høres litt glatt ut for de ..? Men hadde jo vært praktisk da : D Når det gjelder penger så skal jeg nok si at jeg er litt gjerrig - Men jeg er villig til å betale mye for at dyra skal ha det bra ... Men vil finne den rimligste løsningen : P Men bendick - Jeg skal jo ikke bygge bakgrunn i akvarie silikon - bare feste den til treplatene og lage en liten "dam/bekk" .... Kan jeg ikke bruke limpistol til å feste de og akvariesilikon til dammen / bekken ? Mvh Mathias : D |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2006
Sted: Østfold
Alder: 21
|
Sitat:
ikke finer mener jeg ![]() kan jo kjøpe spon som tåler vann da, men blir jo selvfølgelig dyrere
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Yess !!!! Fikk lov av mamma og pappa : DDDDDDDDDD Skal bygge terra og gjøre det helt tipp topp og så kjøpe gecko over sommeren : )
Mvh Mathias : D |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Sted: Limbo
Alder: 24
|
Sitat:
Og lykke til med gekkoer og terra bygging da ^^ du får holde oss oppdatert! |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Den er glassklar ifølge clas olson selv ; )
Det skal jeg ; ) Tusen takk : D |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| gecko, leopard, terra |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| uv lys til leopard gecko | Piloten | Utstyr | 24 | 03-01-2011 11:16 |
| Mat til Leopard gecko | LeoGeck | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 17 | 02-12-2008 22:33 |
| Terra for leopard gecko? | benji | Terrarier | 11 | 05-06-2008 20:20 |
| Ny leopard gecko i hus da! | Androctonus | Lover og regler | 15 | 02-06-2008 15:19 |
| Leopard Gecko | Mathias Woodss | Agamer | 33 | 28-04-2008 18:19 |