"

Prosjektspørsmål Har du spørsmål ang. prosjekter i arbeidsloggen kan du stille dem i dette forumet.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 24-02-2008, 20:06   #1
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,726
Blog Entries: 12
Standard Bygge "racks" til kongepyton

Ettersom vi har funnet ut at det er mer plass-vennlig så tenker vi da på å bygge litt racks til kongepyton-fremtids-samlingen vår.
Så, vi tenker da på "racks", men ikke i den formen av stygge bokser stablet i ett skap, men mer som dette: http://monster-cages.com/images/deni...tile-cages.jpg

Så spørsmålene er da:
1. finnes det noen guide på internett på "how to build"? vi har absolutt null clue whatsoever. Engelsk går like fint som Norsk.
2. hvordan gjør vi med varme? Varmematter?

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 24-02-2008, 20:40   #2
Reptilfreak

twinker sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: norge
Alder: 26
Meldinger: 365
Standard

For Å si de slik, du kan jo like gjerne bygge mange terra i en ønsket størrelse og sette oppå hverandre, de som og kan funke er et stort ikea skap, som bygges om, da trenger du bare glass og lister så har du mer eller mindre terra
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 24-02-2008, 20:44   #3
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Standard

Det er sant, men hvordan gjør jeg da med varmematter? Tror ikke varmen trenger så lett igjennom treverk?

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Svar med sitat
Gammel 24-02-2008, 21:00   #4
Reptilfreak

twinker sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: norge
Alder: 26
Meldinger: 365
Standard

kjøp deg en varme kabel på 10 m, kan du bare borre hull i treverket og jobbe deg nedover, slik at du legger kabel på varm side, om du skjønner
Svar med sitat
Gammel 13-09-2008, 15:45   #5
Reptilfreak

Viridovipera sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
Meldinger: 2,423
Blog Entries: 25
Standard

Drar opp denne tråden igjen jeg. Ble det noe av prosjektet ditt cams?

Member of:
-Miroxx fanclub- og -Kverulantene-
Viridovipera er offline  
Svar med sitat
Gammel 13-09-2008, 15:55   #6
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Viridovipera Vis post
Drar opp denne tråden igjen jeg. Ble det noe av prosjektet ditt cams?
Nei, ikke riktig enda, men det kommer garantert. xD

Vi flytter nå ganske snart, og da skal vi prøve på å fikse racks til slangene.. så det vil forhåpentligvis bli en slags "under construction" tråd her før eller siden.

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Svar med sitat
Gammel 13-09-2008, 16:03   #7
Reptilfreak

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Vestlandet
Alder: 22
Meldinger: 449
Blog Entries: 1
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (8)
Standard

Et tips ang. varmen: Hvis disse skal stå på eget rom, ville jeg anbefalt å varme opp hele rommet. Nå er jeg ikke så inne i pythoner, men de skal vel også ha en varm og kald side i terraet? En idé da ville kanskje vært å varme hele rommet opp til ønsket temp i den kalde delen av terraet, for så å bruke små varmematter for å skape riktig temp i den varme delen?

Jeg kan bare tenke meg at det ville bli en enklere måte enn å la varmematter/kabler gjøre hele oppvarmingsjobben. Ja, nå har jeg i alle fall presentert ideen, så får du se om det er noe du kan bruke
psychofox er offline  
Svar med sitat
Gammel 13-09-2008, 17:01   #8
Reptilfreak

unearth sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 258
Standard

Jeg har bygd en liten rack, men jeg har brukt "petbokser".. Har gjort det twinker skriver når det gjelder varme.
Har borret hull i treverket å stappet varmekabler i hver hylle. Holder lett 30-31 grader i boksene.

Er ikke det beste som har blitt laget, men greit til sitt bruk.

Sist endret av unearth; 14-09-2008 kl 11:45.
unearth er offline  
Svar med sitat
Gammel 13-09-2008, 18:21   #9
Reptilfreak

TwixXxy sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: Troms
Alder: 22
Meldinger: 148
Blog Entries: 6
Standard

Her kan du se hvordan man kan bygge racks
REPTILE RACKS
Svar med sitat
Svar

Emner
bygge, kongepyton, racks, til

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Nytt tema på skolen, trenge r modeller med "guts" Chibi Fotoforum 4 05-11-2008 18:28
Lasiodora klugi "Bahia Scarlet birdeater" moniq Tarantellfakta 0 01-08-2008 00:20
"Madeira-øya der de dyrker orkidè'er som om det skulle vært marihuana" bendick2112 Reisebrev 12 24-04-2008 13:54
Markedsføre reptilsaken - splittet fra "Krokodille stjålet fra Akvariet i Bergen" NFredrik Media 32 06-04-2008 15:17
Cyriopagopus sp. "Blue" = Lampropelma violaceopes Abraham, 1924 _Nagash_ Taranteller 0 09-03-2008 10:18

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 06:45.