| Prosjektspørsmål Har du spørsmål ang. prosjekter i arbeidsloggen kan du stille dem i dette forumet. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Ettersom vi har funnet ut at det er mer plass-vennlig
Så, vi tenker da på "racks", men ikke i den formen av stygge bokser stablet i ett skap, men mer som dette: http://monster-cages.com/images/deni...tile-cages.jpg Så spørsmålene er da: 1. finnes det noen guide på internett på "how to build"? 2. hvordan gjør vi med varme? Varmematter?
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2006
Sted: norge
Alder: 26
|
For Å si de slik, du kan jo like gjerne bygge mange terra i en ønsket størrelse og sette oppå hverandre, de som og kan funke er et stort ikea skap, som bygges om, da trenger du bare glass og lister så har du mer eller mindre terra
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Det er sant, men hvordan gjør jeg da med varmematter? Tror ikke varmen trenger så lett igjennom treverk?
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2006
Sted: norge
Alder: 26
|
kjøp deg en varme kabel på 10 m, kan du bare borre hull i treverket og jobbe deg nedover, slik at du legger kabel på varm side, om du skjønner
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Drar opp denne tråden igjen jeg. Ble det noe av prosjektet ditt cams?
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Vi flytter nå ganske snart, og da skal vi prøve på å fikse racks til slangene.. så det vil forhåpentligvis bli en slags "under construction" tråd her før eller siden.
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Et tips ang. varmen: Hvis disse skal stå på eget rom, ville jeg anbefalt å varme opp hele rommet. Nå er jeg ikke så inne i pythoner, men de skal vel også ha en varm og kald side i terraet? En idé da ville kanskje vært å varme hele rommet opp til ønsket temp i den kalde delen av terraet, for så å bruke små varmematter for å skape riktig temp i den varme delen?
Jeg kan bare tenke meg at det ville bli en enklere måte enn å la varmematter/kabler gjøre hele oppvarmingsjobben. Ja, nå har jeg i alle fall presentert ideen, så får du se om det er noe du kan bruke
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
|
Jeg har bygd en liten rack, men jeg har brukt "petbokser".. Har gjort det twinker skriver når det gjelder varme.
Har borret hull i treverket å stappet varmekabler i hver hylle. Holder lett 30-31 grader i boksene. Er ikke det beste som har blitt laget, men greit til sitt bruk.
Sist endret av unearth; 14-09-2008 kl 11:45. |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| bygge, kongepyton, racks, til |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Nytt tema på skolen, trenge r modeller med "guts" | Chibi | Fotoforum | 4 | 05-11-2008 18:28 |
| Lasiodora klugi "Bahia Scarlet birdeater" | moniq | Tarantellfakta | 0 | 01-08-2008 00:20 |
| "Madeira-øya der de dyrker orkidè'er som om det skulle vært marihuana" | bendick2112 | Reisebrev | 12 | 24-04-2008 13:54 |
| Markedsføre reptilsaken - splittet fra "Krokodille stjålet fra Akvariet i Bergen" | NFredrik | Media | 32 | 06-04-2008 15:17 |
| Cyriopagopus sp. "Blue" = Lampropelma violaceopes Abraham, 1924 | _Nagash_ | Taranteller | 0 | 09-03-2008 10:18 |