| Prosjektspørsmål Har du spørsmål ang. prosjekter i arbeidsloggen kan du stille dem i dette forumet. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
driver og planlegger nytt terrarie, har bestemt meg for og lage et vannfall/foss lurte da på åssen pumpe jeg skal bruke for og få til dette?.
Kikket på en pumpe, kan jeg bruke denne? www.webzoo.net Din akvariebutikk på nett..... den jeg ha kikket på, noen som har laget vannfall her?
Sist endret av slizy; 21-02-2008 kl 19:34. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sør-på sånn ca.
|
Jeg har prøvd meg på et vannfall i et vivarie. Jeg brukte faktisk en Powerhead (Maxi-jet 1000) Som er lik den du har tenkt på. Men Maxi-jet 1000 er veeldig sterk(1100 Liter i timen) Så det kommer til å bli et kraftig vannfall. Ville kansje kjøpt en med mindre effekt, hvis ikke du skal ha den så høy da(pumper jo vannet opp) Du må oppdatere oss med bilder o.l. Hvis det blir noe av det!
Edit: Tinc Vivarium #2 En som har bygget et flott vivarie med vannfall, han sier hva han bygger det av og hvordan. Lykke til!
☺ JA TIL REPTILER I NORGE! ☺ ►Copy+Paste i signatur◄ Sist endret av Nero; 21-02-2008 kl 19:40. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
|
Det står på pakka hvor høyt pumpene løfter, det er det aller viktigste, som sagt ovenfor.
Hva skal du lage bur til?
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Molde
|
Det er også fult mulig å strupe ned pumpen ! Personlig mener jeg at det er bedre å kjøpe for sterk og ha lit ekstra som kan kontroleres, enn å kjøpe noe for svakt!
PS. Husk å ha pumpen lett tilgjengelig siden ting setter seg fast og muligens går i stykker..... NFredrik
|
![]() |
| Emner |
| vannfall |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |