| Prosjektspørsmål Har du spørsmål ang. prosjekter i arbeidsloggen kan du stille dem i dette forumet. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Sted: Østfold
Alder: 18
|
Tenkte å bygge et terrarie i tre. Da lurer jeg på hvordan treplater jeg må bruke, som ser bra ut og tåler mye fuktighet? Eventuelt hvor jeg får kjøpt det?
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
|
Hobbyplater fungerer utmerket, samme med MDF.
Begge tåler jo fuktighet greit nok, men og behandle det likevel er ingen dårlig idé med tanke på at det skal holde en viss fuktighet over tid, man vil jo gjerne at treverket ikke blir dårlig med tiden. Har selv brukt ''vanntett'' hvit maling ( aner ikke, fikk det jeg ba om. Fargeriket) + Akvariesilikon fra Jula/clas ohlson i alle hjørner. ![]() Hobbyplater / MDF får du vel tak i på de fleste byggevare kjeder. Byggmax(?), maxbo osv |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Kryssfine'r funker fint å bygge terrarie med. Deretter maler du terrariet innvendig med Jotun Penguin.
Det finnes også vannfast kryssfiner men den er noe dyrere. Husk å bruke trelim i skjøtene. Her kan du se hvordan man kan bygge et saltvannsakvarie i kryssfiner. http://www.aquafreaks.no/forum/d-i-y.../233-740l.html Sist endret av Frogger; 01-02-2012 kl 03:56. |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Far east
Alder: 22
|
Sitat:
ellers er det bare å kjøre på med finèr å membre platene selv, 3 lag, også lage noe bakgrunn oppå med styrofoam og husfix? hvertfall det jeg har tenkt til ![]() maxbo byggmakker montèr optimera egentlig alle byggutsalg har sånt ![]() utsiden hadde jeg malt med en svart maling good luck!
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Takk for gode svar (: Heldigvis er det ikke jeg som skal bygge det, min paps er såpass snill
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
hvor stort og til hva, tenkte du?
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Jeg tenker at jeg skulle hatt det til en boeleni. Så rundt en 200x70x100 eller noe sånt. De skal jo ha 80%+ med luftfuktighet, så det må tåle det ganske bra.
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
![]() vel, er nesten bare finerplater med 3-4 lag membran eller litex plater som funker da, om det skal være såpass med luftfuktighet
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hvor og hvordan importere xaxim plater? | nicco88 | Utstyr | 6 | 18-07-2011 08:28 |
| Xaxim plater gror ikke! | Nero | Vivarier | 1 | 22-08-2009 20:02 |
| MDF plater i hus! | tinntinn | Prosjektplaner | 0 | 03-10-2008 18:47 |
| isolasjons plater | Gibbs | Terrarier | 3 | 04-05-2007 16:57 |
| glassfiber/plast-plater | steinhardt | Terrarier | 4 | 16-01-2007 07:36 |