| Prosjektspørsmål Har du spørsmål ang. prosjekter i arbeidsloggen kan du stille dem i dette forumet. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Europa, Norge, Bergen.
Alder: 16
|
Hei!
Jeg var ikke helt sikker på hvor jeg skulle legge dette spørsmålet ut, men trodde dette stedet var det beste. Jeg har nå sett en del britiske/amerikanske filmer på youtube der de bygger forskjellige ting av isopor og nesten alle bruker det de kaller "Grout" og "sealent". Er ikke sikker på hva disse ordene betyr og lurte derfor på om det kanskje var noen her inne som hadde peiling? Legger ut en film her hvor de bruker dette. " title="Fake rock lizard Temple, with cricket sacrifice - YouTube" target="_blank">Fake rock lizard Temple, with cricket sacrifice - YouTube
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Sted: Troms
Alder: 18
|
Grout er så vidt jeg vet fugemasse. Hva sealent er, aner jeg ikke. Med mindre han mener det som ''sealing''
Som da vil bli tetting / forsegling. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Ok, takk for svar.
Edit: Jeg spurte han også og da svarte han dette: grout is the stuff between tiles in a bathroom. Sealent protects a critter from the chemicals underneath.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Tusen takk!
![]() ![]() ![]() Prøvde på translate, men da skrev jeg sealent. Noen som vet hvor man kan få tak i disse to tingene?
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Sted: Troms
Alder: 18
|
tiles er fliser, så det som er ''mellom'' flisene er fliselim. Forvirrende, men. Fugeskum og isopor bruker du ilag for og få formen, fliselim bruker du etter for og få en lik overflate og litt mer detaljer.
Alt fås kjøpt på biltema / clas ohlson. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2006
|
Mellom flisene kan godt være fugemasse. Spørr i en butikk hvor de selger fliser; fugemasse til flis.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2011
Sted: Rogaland
Alder: 24
|
Grout er ikke fugemasse i generell forstand, da fugemasse kan være basert på ulike materialer som silicon, cement, akryl etc. Det er en samlebetegnelse på cementbasert masse som f.eks. Flislim. Normal flislim fungerer helt ok. Av erfaring foretrekker jeg husfix (casco produserer det) som generelt er finere og enklere å jobbe med, men koster mer. Sealent er forsegling, en slags lim/lakk som ligger utenpå og forsegler. Jeg/vi har valgt å ikke bruke dette, men heller en vaskbar maling, som gjør at overflaten ikke vil skinne så kraftig som en glattere overflate vil gjøre.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|