"

Prosjektspørsmål Har du spørsmål ang. prosjekter i arbeidsloggen kan du stille dem i dette forumet.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 17-09-2011, 20:08   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Jun 2011
Alder: 21
Meldinger: 351
Standard Lister til 4mm glass!

Hei hei!

Kuttet til glasset mitt i dag som jeg skal bruke på mitt 160x60x50 terrarium jeg bygger/plannlegger.

Men står litt fast på hvor får jeg tak i skyvedørs lister? Hadde en i england som skulle fikse til meg men da må jeg ta di i 3 biter av 55 cm ish(Slike pvc plastik lister) Føler det kan bli både styggt + ugreit med tanke på at glasset skal skyves oppi dem ?

Helst ikke si Akvarieudstyr.dk Fordi der vil listene komme på ca 400kr pga frakten...

Håper noen kan hjelpe
Sokken91 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 17-09-2011, 20:35   #2
Reptilfreak

silke sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: Rogaland
Alder: 30
Meldinger: 227
Standard

Gå til din lokale dyrebutikk.
De kan bestille for deg fra imazo i akkurat den lengden du trenger, men husk å gi beskjed til dyrebutikken at de skal bestille både oppe og nede da den oppe er dypere enn den som er nede.
Men de listene som imazo har, er for 6mm glass da, men funker fint til 4mm glass og.
Svar med sitat
Gammel 17-09-2011, 21:17   #3
Reptilfreak

Medlem siden: Jun 2011
Alder: 21
Meldinger: 351
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av silke Vis post
Gå til din lokale dyrebutikk.
De kan bestille for deg fra imazo i akkurat den lengden du trenger, men husk å gi beskjed til dyrebutikken at de skal bestille både oppe og nede da den oppe er dypere enn den som er nede.
Men de listene som imazo har, er for 6mm glass da, men funker fint til 4mm glass og.
Dyre butikkene jeg har i nærheten av meg er tootalt tarder, Kan nesten ikke bestille noe igjenom di, Samt di er veldig dyre på alt.. Så pris havner vel på nermere 500 hos dem tenker jeg.

130kr fra england delt opp i 3 både top og bunn lister, Tror det skal gå greit, Bare Kutte dem veldig fint og pusse vekk styggheterog file di litt ned i endene tror jeg det blir bra!
Sokken91 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 17-09-2011, 21:27   #4
Reptilfreak

E.repti sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Sted: Østfold
Alder: 18
Meldinger: 517
Blog Entries: 2
Standard

Sjekk hos en glassmester. Ganske sikker på at de kan skaffe eller selger deg lister..
E.repti er offline  
Svar med sitat
Gammel 18-09-2011, 22:47   #5
Reptilfreak

Medlem siden: Jul 2011
Sted: Rogaland
Alder: 24
Meldinger: 63
Standard

En glassmester kan fikse det for deg. Vær obs på at prisen fort blir 500+ for 160 cm. Jeg fikk; ganske tilfeldig; kjøpe 180 cm Alulister direkte fra en grossist, kostet meg 500 kroner, hadde vært dyrere gjennom vår glassmester.

Å kjøpe det oppdelt går det også, selv om det ikke ser like pent ut. Men få tak i plastinnlegg; som glasset skal gli på; i hele lengden, ellers risikerer du at glasset drar det med seg og/eller stopper opp i hakkene. Hør med en glassmester, kan ikke koste mange kronene...
Magnetbånd er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Akvarieudstyr.dk og glass lister! :) Sokken91 Prosjektspørsmål 0 03-08-2011 00:34
Hvorfor er topp-lister dyrere enn bunn-lister (Glassmesteren) madsarn89 Terrarier 5 05-01-2010 21:36
Terrarie lister.. Gibbs Utstyr 6 26-01-2007 17:26
Terrarie lister. Halgeir Terrarier 6 26-11-2006 16:47
Dør lister. myraas Utstyr 3 13-09-2005 18:38

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 06:41.