| Prosjektspørsmål Har du spørsmål ang. prosjekter i arbeidsloggen kan du stille dem i dette forumet. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 21
|
Hei hei!
Driver sånn smått med bakgrunnen til leosen min! Men jeg klarer ikke finne ut hvilkne farger jeg skal ha! Tenkte bare kjøre 1 grunn lag og svampe over med en ann! Så trenger 2 farger
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2010
Sted: Oslo
|
Sånn jeg gjorde det. Ligger en tråd med bilde under terrarier. Jeg tok masse svart, så heiv jeg oppi veldig lysegult, nærme hvitt bare litt varmere oppi. Så en like stor klatt med helt hvitt, bittelitt sterkere gul også prøvde jeg meg fram med litt grønt, den er en veldig kraftig farge og blir veldig let og fort for mye. Da fikk jeg en blå,grå,svart aktig farge. Den var ikke veldig grå. Dette malte jeg veldig grundig over hele bakgrunnen. Dekket altså alt med maling.
Så dro jeg på jernia å kjøpte et spann med grå. Faktisk billigere enn hobbybutikk. Jeg tok den gråen som minnet meg mest om fell. I tillegg kjøpte jeg et spann med gult og rødt. Da tok jeg gråfargen og strøyk over overflaten med penselen. Sånn at den ikke dekket hele. Noen steder tok jeg penselen og brukte den på svampevis. Så lot jeg det tørke så tok jeg en natursvamp dyppet den i svartmaling. Tok og strøyk over tilfeldige steder. Der dekket jeg hele, så tok jeg en blomstersprayer og spruta over og tørka opp med papir. Da la det seg i kriker og kroker. Etter det hadde tørka brukte jeg gul og rød til å male forsiktig over der jeg syntes det passet, dette ser du når du holder på. Lykke til!
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Nå er det bare designe av bakgrunnen igjen da! |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
|
Den naturlige fargen på mbakgrunnen bør ikke vær ehelt ulik en leopardgekko. Det er jo en grunn til at det er den fargen de har...
Jeg ville anbefale alminnelig latexmaling (lady eller strax) og kjøpe små prøvebokser. Du trenger to-tre fargevarianter + en mørk (svart) som grunning.
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2010
|
Ville ikke lagd bare en grunnfarge men kanskje 2 og brukt gult, rødt og svart til slutt får å få fram skygger og uthevninger i fjellet.
Det jeg brukte lite av kjøpte jeg hobbymaling i en hobbybutikk. Acryl mens de andre kjøpte jeg de minste boksene jeg fant som var vannbasert. Tror det var lady faktisk. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2011
Sted: Rogaland
Alder: 24
|
Bare sørg for å kjøpe maling som ikke avgir giftige gasser til dyrene
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Skifter farger? | znupie | Øgler | 14 | 22-10-2011 22:13 |
| ''Bakgrunn/klatrevegg'' til leos? | Reptils | Terrarier | 11 | 03-06-2011 23:27 |
| Slange Farger på kornsnok | Olsern | Slanger, øgler og skilpadder | 11 | 27-10-2009 00:38 |
| pinnedyr Farger | john | Pinnedyr | 6 | 16-12-2006 12:24 |
| Rosea farger!! | h11te | Taranteller | 6 | 29-05-2005 00:12 |