| Prosjektspørsmål Har du spørsmål ang. prosjekter i arbeidsloggen kan du stille dem i dette forumet. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Jul 2011
|
heisann!! jeg har laget fjell og fossefall i vivavriumet mitt! jeg lagde det med isopor som jeg dekket med noe sement lignene. Jeg malte og dry brushet det, så det ble veldig natur tro!! problemet er bare hva skal jeg legge over som en blank "hinne" for at det blir helt vanntett å ikke skadelig for eventuelle slamkrypere/frosker osv...???? håper på svar!!! fikk et tips om lamineringsepoksy....men er ikke det giftig for reptiler???
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Buskerud
Alder: 23
|
Skal folk kunne hjelpe deg trenger di nok litt mere info enn "sementlignende" og "maling".
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 24
|
Du må kjøpe drikkevannsgodkjent epoxy. Er dyrt, men er verdt det, iom at det er helt trygt for fisk og dyr.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
Medlem siden: Jul 2011
|
jeg skal se nærmer på det
tusen takk!
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2010
Sted: Jeg bor i Møre og romsdalen
Alder: 19
|
Har hørt du kan bruke akvariums silikon. Den typen de bruker til akvarier for og tette det.
Silikon er giftig i fuktig/flytende tilstand ![]() Men har hørt det skal være trykt etter det er tørt ![]() Så ta silikon og smør det på alle flater som vil komme i kontakt med vann og la det tørke Lenge fpr pg være på den sikre siden. ![]() Men er ikke sikker i det hele tatt. Så ikke ta mitt ord for det. Gjør research på det før du bruker silikon. Er bare noe jeg meiner jeg husker fra en tutorial på youtube om hvordan man lager ett vannfall i terra. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Blank silikon blir matt og gråhvit når den tørker og blir utsatt for UV. Den er også såpass tyktflytende at eventuelle sprekker og struktur du har i dekorasjonen lett vil kunne bli ødelagt.
Drikkevannsgodkjent epoxy som f.eks Jotun Penguard ville jeg valgt. Men du må være klar over at Epoxy har en tendens til å gulne litt etter at den har blitt ustsatt for UV stråler. Det er derfor smart å ikke legge på et for tykt lag. Om du ikke har noe hvitt i bakgrunnen så vil ikke denne gulfargen bli synlig. Tips: før du setter i gang, så forsikre deg om at det du forsegler med ikke reagerer med malingen din. Trist om alt skulle bli gnidd utover. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |