| Prosjektspørsmål Har du spørsmål ang. prosjekter i arbeidsloggen kan du stille dem i dette forumet. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2011
Sted: Rogaland
Alder: 19
|
Hvilke alternativer har jeg til epoxy, med tanke på å forsegle en isopor bakgrunn med flislim og maling på? Den skal være i et savanne terra så den trenger ikke tåle så mye vann, men bør tåle en våt klut en gang iblant og være noe slitesterk slik at bkgrunnen varer en stund. Og selvfølgelig være giftfri.
Det jeg aller helst vil er noe som ikke blir blankt for da ser det så unaturlig ut, stein er jo som oftest ikke blank (ihvertfall ikke i ørkenen). Noen som har forslag til hva som kan brukes? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 24
|
Maler du med maling som er vannfast når den tørker, så trenger du ikke å gjøre noe mer. Det vil tåle våt klut, høy luftfuktighet, osv.
Vet at noen akvariefolk maler med akrylmaling (f.eks lady) uten å forsegle. Den skal jo være vannfast når den tørker. Hovedgrunn til at man forsegler er slik jeg har forstått det fordi husfix/flislim påvirker vannverdiene i vannet, høy PH, hard vann. Men dersom du likevel ønsker å forsegle, så prøv å søk litt på akvariebakgrunn og alternative forseglingsmetoder
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
|
hørt om et produkt som kalles "seal the deal" eller noe slikt.. en spray som du sprayer på.. men jeg klarer ikke å finne hvor det kjøpes.. jeg er på jakt etter samme greiene selv til mitt terra.. det skal ligge under vann da, så da må det være heavy greier.. blir sikkert lett ugjevne merker om jeg skal male på epoxy eller lignende tror jeg.. pluss da vil jeg sikkert ikke få de kantene jeg vil ha..
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hagedam maling? | norway | Utstyr | 4 | 06-05-2011 07:21 |
| Ny Bakgrunn/maling | demios | Terrarier | 5 | 22-05-2009 15:54 |