| Prosjektspørsmål Har du spørsmål ang. prosjekter i arbeidsloggen kan du stille dem i dette forumet. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2009
Sted: Stockholm
Alder: 23
|
Heisan
Har planer om å bygge om et 115 L akvarium til et terra for et par leopard gekkoer, og har derfor noen spørsmål. Har trengt å legge varmekabler i bunnen på samme måte de gjør det i hus og legge gulvplate over som ligner på stein. Er det noe fare for at glasset kan sprekke da? I fronten har jeg trengt og kutte till glasset slik at jeg kan sette inn skyvedør for og lettere komme till. Og lurer derfor på om noen kan gi en forklaring på skyvedørslister, glasset er 5mm Og til slutt, hvor får man kjøpt isoporplater? På forhånd takk J |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
|
Dessverre eneste jeg kan svare på.. Du får kjøpt isoporplater hos lokale byggevarebutikker og byggevarebutikker generelt. De jeg kjøpte var i str 6 cm bredde og 3 cm bredde (kommer ikke på lengde og slikt). Koster ikke mye for en plate forresten.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Du legger varmekablene i bunnen av terrariet og legger substratet oppå..
Når det gjelder terrariet så må du huske på at det skal ha tilgang fra front via skyvedør eller liknende samt at du må lage tilstrekkelig lufting. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Trengte og legge varmekabler og et lag med gummisement eller hva det nå heter og gulvplate oppå der som substrat. Og fronten må jeg jo kutte till og montere skyvedørsliste samt lufting. Men er usikker på hvordan man monterer slike lister og hvilken man skal velge.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Du kan kjøpe glasslister fra terrariehobby.no
Listene er forholdsvis enkle å montere.. Du skjærer de til i ønsket lengde og limer de fast. eventuell lufte netting til terrariet kan du bl.a kjøpe fra akvarieudstyr.dk i sort eller sølv og forøvrig annet nyttig eller unyttig stæsj.. bare husk at norsk moms og frakt kommer i tillegg når du bestiller fra utlandet og for all del sjekk lagerstatusen! |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Hvilke varmekabel skal jeg kjøpe, 25 watten 4,5 meter eller 50 watten 6 meter?
Skal legge gulvplate som ligner på stein åver. Gulvflaten er 80x35 cm |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| terrarie prosjekt!!! | bernie95 | Prosjektspørsmål | 13 | 28-06-2009 21:00 |
| Prosjekt om taranteller. | Zatii | Taranteller | 6 | 28-04-2008 14:50 |
| Prosjekt om Taranteller | Eggy | Taranteller | 13 | 23-11-2006 12:36 |
| stort prosjekt | jørn33 | Vivarier | 3 | 27-10-2006 21:31 |
| LEctOR : Prosjekt Terrarium -> Scorpion | lector | Skorpioner | 12 | 23-05-2006 18:21 |