| Prosjektspørsmål Har du spørsmål ang. prosjekter i arbeidsloggen kan du stille dem i dette forumet. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
Alder: 16
|
Har tenkt til å lage ny bakgrunn til Leopard Geckoene mine.. Men hva trenger jeg? Noen som kan skrive en liste over alt jeg trenger evt en tråd med bra fremgangsmåte og resultat, haster litt siden jeg skal begynne på den i morra og må derfor kjøpe alt i morra også.
Hvis jeg lager bunnen i terrariet av isopor og skal ha varmematte under der igjen lønner det seg og ha den under hele glasset da? Tenker på at isoporen kanskje stenger varmen ute, og hvis jeg har den oppå glasset og under isoporen blir vel glasset for varmt og kan sprekke? Evt noe annet jeg kan ha i bunnen? Noen som vet om en butikk i Åsane som selger isopor? Sist endret av Thomii; 29-10-2009 kl 17:01. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
|
Isopor-innredning i leo-terra burde vise alt du trenger
selv har jeg 1 terra med varmematte innebygd mellom isoporen og glasset, og 1 terra med varmematten under glasset. Har ikke merket store forskjellen for å være ærlig.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
|
Repti.net / Reptile care sheets / Terrariebagrunn
Jeg er ikke helt sikker på hvordan du tenker her, men jeg ville ikke lagt varmematta under isoporen. Isoporen isolerer - dvs at du får liten effekt av den.. Hva skal du egentlig med isopor i bunnen? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Det er positive og negative ting å si med alle typer substrater.. Sand har et dårlig rykte fordi reptiler kan finne på å spise av sanden. Da kan de risikere å få forstoppelse, og i verste fall dø. Men, reptiler spiser som oftest av sanden fordi de har fått for lite tilskudd i form av vitaminer, mineraler og/eller kalsium. Så, om du er flink å gi dem disse tilskuddene, er sjansen relativt liten for at de skal spise av sanden.
Skal du gi dem et mest mulig naturlig bunnsubstrat blander du 50:50 med gjødselfri jord og fin sand. Bland dette med vann til en gjørmete masse. Ha denne massen i terrariet og pakk det hardt sammen/press det sammen underveis som du legger litt for litt. Når dette tørker opp får du en relativt hard overflate. Over tid vil det naturligvis bli litt løsere, men det gjør nødvendigvis ingenting. Du kan også legge inn steiner/røtter/o.l. i denne massen, for en naturlig look.. |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Det funker, men jeg ville ikke brukt det. Jeg er mer fan av mer naturalistiske terras. Men, det er jo min mening..
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2008
Sted: Østlandet
Alder: 29
|
Terrarier/innredninger som er lagd for å være mest mulig realistiske/naturlige i forhold til hvor dyret kommer fra
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Ok, men jeg lurte på om det kan begynne og brenne når man smelter fugeskummet med varmluftpistol? Det står at den er Ekstremt Brannfarlig, men er den brannfarlig når den har stivna?
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||