| Prosjektspørsmål Har du spørsmål ang. prosjekter i arbeidsloggen kan du stille dem i dette forumet. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
|
heisann godtfolk!
driver å bygger et paludarium og tenkte og montere skyvedørs lister.. men det jeg lurer på er hvor mye de listene bygger? om man sier at det er 50cm fra toppen til bunnen, så skal listene monteres der.. hvor høye skal glassene da være? jeg forestiller meg ca 49cm.. men vil ikke kutte det før jeg vet det 100%
|
|
|
#2 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2009
Sted: Sogn & fjordane\Eikefjord
Alder: 31
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Jeg kan ikke gi deg det riktige svaret, da jeg har bommet to av tre ganger. Men et godt tipps: I tvilstilfelle, kapp alltid glasset for langt, så kan du slipe-/kappeav mer etterpå, men om glassene er for korte har du driti på draget
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
F.eks ei papp plate eller tre plate, så kan du fort finne ut hvor høyt glass du trenger mellom skyvedørene.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
takk for svar
jeg har ikke fått gjort noe med dette enda.. fant ut at jeg skal lage terra ferdig først.. så får jeg ta dører siden.. har glasset liggende, så har det egentlig ikke traveltmen tenkte det å kutte en glassplate for å teste, har mye kapp liggende.. så det bør gå fint
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
|
Jeg har nettopp satt inn glass i mitt nye terra. Jeg ventet med å måle hvor store glassdørene skulle være, til terraet var ferdig og listene var satt opp.. Det er jo viktig at du måler på en slik måte at du kan løfte glasset opp og ut av den nederste listen..
Åpningen uten listene er ca 75,8. Åpningen mellom listene er ca 73,1. Den nederste listen er omtrent 0,8. og den øverste listen omtrent 1,9 cm (målt utenfra-ikke inni inkl selve sporet). Glassene mine er 74,1 og passet akkurat. Husk på at silikonen du limer listene med også bygger litt.. |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
så jeg slippr og ha det liggenes for glasset jeg skal bruke står fortsatt i vindurammen.. og står godt der
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| spm angående skyvedørslister:) | mariee | Prosjektspørsmål | 2 | 18-08-2009 21:52 |
| Bygger pinne-terra | Kristian262 | Terrarier | 7 | 14-03-2007 20:41 |
| Hvordan bygger man et terrarie? | ZOO_Man | Utstyr | 22 | 23-10-2006 15:16 |
| noen her inne som har bygger Waterfall?? | zzprox | Terrarier | 2 | 06-03-2005 18:21 |
| Hvor mange reptiler finnes det.. Â hvor finner man dem? | Media | 5 | 11-12-2003 15:20 | |