"

Prosjektspørsmål Har du spørsmål ang. prosjekter i arbeidsloggen kan du stille dem i dette forumet.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 15-10-2009, 20:25   #1
Reptilfreak

Tony sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
Meldinger: 1,107
Blog Entries: 14
Standard hvor mye bygger skyvedørslister?

heisann godtfolk!

driver å bygger et paludarium og tenkte og montere skyvedørs lister.. men det jeg lurer på er hvor mye de listene bygger?

om man sier at det er 50cm fra toppen til bunnen, så skal listene monteres der.. hvor høye skal glassene da være? jeg forestiller meg ca 49cm.. men vil ikke kutte det før jeg vet det 100%
Svar med sitat
Gammel 27-10-2009, 02:47   #2
Reptilfreak

Igor sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Sted: Sogn & fjordane\Eikefjord
Alder: 31
Meldinger: 36
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av pisani Vis post
heisann godtfolk!

driver å bygger et paludarium og tenkte og montere skyvedørs lister.. men det jeg lurer på er hvor mye de listene bygger?

om man sier at det er 50cm fra toppen til bunnen, så skal listene monteres der.. hvor høye skal glassene da være? jeg forestiller meg ca 49cm.. men vil ikke kutte det før jeg vet det 100%
Det burde jo egentlig stå i beskrivelsen av varen der du kjøpte de
Igor er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 27-10-2009, 10:27   #3
Reptilfreak

Viridovipera sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
Meldinger: 2,423
Blog Entries: 25
Standard

Jeg kan ikke gi deg det riktige svaret, da jeg har bommet to av tre ganger. Men et godt tipps: I tvilstilfelle, kapp alltid glasset for langt, så kan du slipe-/kappeav mer etterpå, men om glassene er for korte har du driti på draget

Member of:
-Miroxx fanclub- og -Kverulantene-
Viridovipera er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 27-10-2009, 13:59   #4
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 4,310
Blog Entries: 4
Standard

Send en mail til Terrariehobby så får du sikkert ganske raskt svar på hvor mye de bygger, forutsatt at det er de du bestiller fra selvfølgelig
Frogger er offline  
Svar med sitat
Gammel 27-10-2009, 15:04   #5
Reptilfreak

Vol sin avatar

Sted: Bergen
Alder: 29
Meldinger: 300
Blog Entries: 8
Standard

Du kan jo prøve med noe annet en glass først.
Svar med sitat
Gammel 27-10-2009, 16:03   #6
Reptilfreak

mr-repti sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
Meldinger: 2,460
Blog Entries: 4
Standard

F.eks ei papp plate eller tre plate, så kan du fort finne ut hvor høyt glass du trenger mellom skyvedørene.
mr-repti er offline  
Svar med sitat
Gammel 29-10-2009, 16:10   #7
Reptilfreak

Tony sin avatar

Standard

takk for svar jeg har ikke fått gjort noe med dette enda.. fant ut at jeg skal lage terra ferdig først.. så får jeg ta dører siden.. har glasset liggende, så har det egentlig ikke travelt

men tenkte det å kutte en glassplate for å teste, har mye kapp liggende.. så det bør gå fint
Svar med sitat
Gammel 29-10-2009, 21:13   #8
Reptilfreak

KarlKanibal sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
Meldinger: 964
Standard

Jeg har nettopp satt inn glass i mitt nye terra. Jeg ventet med å måle hvor store glassdørene skulle være, til terraet var ferdig og listene var satt opp.. Det er jo viktig at du måler på en slik måte at du kan løfte glasset opp og ut av den nederste listen..

Åpningen uten listene er ca 75,8. Åpningen mellom listene er ca 73,1. Den nederste listen er omtrent 0,8. og den øverste listen omtrent 1,9 cm (målt utenfra-ikke inni inkl selve sporet).
Glassene mine er 74,1 og passet akkurat.

Husk på at silikonen du limer listene med også bygger litt..
Svar med sitat
Gammel 29-10-2009, 22:14   #9
Reptilfreak

Tony sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av KarlKanibal Vis post
Jeg har nettopp satt inn glass i mitt nye terra. Jeg ventet med å måle hvor store glassdørene skulle være, til terraet var ferdig og listene var satt opp.. Det er jo viktig at du måler på en slik måte at du kan løfte glasset opp og ut av den nederste listen..

Åpningen uten listene er ca 75,8. Åpningen mellom listene er ca 73,1. Den nederste listen er omtrent 0,8. og den øverste listen omtrent 1,9 cm (målt utenfra-ikke inni inkl selve sporet).
Glassene mine er 74,1 og passet akkurat.

Husk på at silikonen du limer listene med også bygger litt..
takk ska du ha) greit og ha noen mål og gå ette.. tenkte å feste listene jeg også.. så begynne med glasskutting.. men vil ha terra helt ferdig først så jeg slippr og ha det liggenes for glasset jeg skal bruke står fortsatt i vindurammen.. og står godt der
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
spm angående skyvedørslister:) mariee Prosjektspørsmål 2 18-08-2009 21:52
Bygger pinne-terra Kristian262 Terrarier 7 14-03-2007 20:41
Hvordan bygger man et terrarie? ZOO_Man Utstyr 22 23-10-2006 15:16
noen her inne som har bygger Waterfall?? zzprox Terrarier 2 06-03-2005 18:21
Hvor mange reptiler finnes det.. Â hvor finner man dem? Media 5 11-12-2003 15:20

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 06:34.