| Prosjektspørsmål Har du spørsmål ang. prosjekter i arbeidsloggen kan du stille dem i dette forumet. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2009
Sted: Telemark
Alder: 13
|
Hei. Har tenkt å lage en bekk i et terrarium. Men åssen kan man lage bekk? Har tenkt å lime inn en glass plate nederst i terraet med akvarie silikon. Og ha en sirkulasjonspumpe som frakter vann opp igjen(skal legge kablene under bakken). Nederst vil det bli en liten dam. Vill det funke? Og hva kan man bruke til å holde vann på plass i bekken? Bekken skal være ca 3 - 5 cm bred. Grønt er bakke og blå er vann. Svarte streker er det det skal være glass plater. Håper dere skjønte hva jeg mente
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Det jeg gjorde i ett av mine terrarier var å lage denne "bekken" av skiffer stener, som gikk som en trapp oppover i terrariet. For å hinde vannet i å renne ut på sidene la jeg en stripe med silikon på sidene. silikonen dekket jeg med kokostorv (Blanda den inn i silikonen).
Kult at folk gidder å lage paludarium, virker som om det er vi unge som står mest i når det gjelder vivarium. Kreativiteten må jo brukes til noe .
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
|
mulig du kan hente noe inspirasjon fra blackjungle folka?! ;
Front-Opening Showcase Vivarium How-To Elements of Vivarium Design |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Hvor kan man kjøpe skifer plater?
Har ikke tenkt å lage det akuratt som black jungel folka. Skal ha det litt enklere. Er det noe annet jeg trenger? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Finnmark, Hammerfest
Alder: 24
Meldinger: 69
|
kansje du finner hos en lokal byggvarehandel.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Ja, jeg får sjekke litt.
Er det noe annet jeg burde tenke på? Er det noe annet jeg kan bruke til å holde vannet på plass i bekken? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Du skal ha et lite terrarie, så ta med deg noen små fine skiffer steiner fra dyrebutikken.
Prøv å tenk så simpelt som mulig, jeg bygger alltid terrariene mine simple, selv om mye av det jeg bygger kan høres komplisert ut.
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
Sted: oslo
|
Ville bare si at du må være forsiktig med mye vann i exo terra, vi hadde bekk og terrariet begynte helt plutselig å lekke som en sil. Veldig kjedelig.
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Er dette vanelig. Og produsenter sier jo at man kan ha vann i det. Så kan man ikke klage da? |
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Nye leo-terra | bendick2112 | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 6 | 13-10-2009 13:15 |
| Exo-terra | joakim_r | Snoker | 7 | 21-08-2009 19:30 |
| Leo terra | reptildude | Terrarier | 1 | 13-04-2008 19:20 |
| Terra | Neon | Terrarier | 5 | 01-10-2007 17:07 |