| Prosjektspørsmål Har du spørsmål ang. prosjekter i arbeidsloggen kan du stille dem i dette forumet. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Sør-trøndelag
Alder: 19
|
Holder på å innrede terrariet til roseaen min, også skal jeg ha noen steiner i, og for å unngå at de eventuelt faller ned på henne eller noe sånt, så vil jeg lime de sammen for sikkerhets skyld, men vet ikke hva slags lim som funker. Noen som vet?
Takk på forhånd
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Oslo
|
Jeg har aldri prøvd å lime naturstein, men vist du kjøper deg en tube med akvariesilikon så vil nok det fungere, evt bare vanlig limpistol vist det ikke er for store steiner.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Har prøvd limpistol før, uten hell
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Alder: 23
|
silikon er best å bruke, det bruker man til å feste steiner i både akvarium og i terrarier med
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Ok, takk for svar
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2009
Alder: 30
|
du har 2 typer monterings lim som jeg vil anbefale deg,det er enten Superfix eller Maxibond,disse får du på tube. maxibond og superfix er så og si det samma.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Utenfor Haugesund.
|
Araldite epoxy funker også. Det er svært solid. Du får neppe steinene løs igjen!
Fås kjøpt på jernvareforretninger.
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Hvor lenge bør jeg vente før jeg har tarantellen i terrariet etter at jeg har limt?
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Alder: 23
|
til det slutter å lukte silikon eller lim, da er de ferdige med å gasse fra seg farlige stoffer
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2009
|
det forsvinner temmelig fort
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| innredning, lim, stein |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Lage kunstig stein og fjell! | Martink | Terrarier | 30 | 22-02-2012 15:48 |
| Lage kunstig stein og fjell! | Martink | Generell Info om herptiler og Virvelløse dyr | 0 | 11-08-2008 22:46 |
| Stein på tusenbein! | Viridovipera | Myriapoder | 6 | 17-05-2008 13:45 |
| ut og plukke stein? | psychofox | Generelt om amfibier | 7 | 01-07-2006 14:56 |