| Prosjektspørsmål Har du spørsmål ang. prosjekter i arbeidsloggen kan du stille dem i dette forumet. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
|
Hei folkens!
Har den siste tiden tenkt/planlagt å innrede terra til leo'en min, og har noen kjappe spørsmål. Det jeg lurte på er superfixen/husfixen/flislimet som jeg ser folk bruker. Jeg finner ikke dette på byggmax.no. Vet dere om noe annet navn på det? Og hva brukes det til? Grunning? Leste også at man kan brukte mørtel? Hvilken type vil dere anbefale i så fall? Puss eller mur? Regner med at å bruke våtroms-membran ikke er nødvendig da jeg ikke skal lage noe basseng...? Hittil har jeg funnet frem følgende varer Vannbasert maling Ballong for å lage huler Bygg/våtrom silikon brun 18142 (300ml) 44,95 /stk x2 89,90 Total EPS - 16402 - 20x600x1200mm EPS80 12,20 /stk x3 36,60 Total EPS - 16405 - 50x600x1200mm EPS80 28,76 /stk Total EPS - 16410 - 100x600x1200mm EPS80 58,28 /stk Total Fugemassepistol - 28012 - 300ml 24,95 /stk Total Penselsett - 30335 - 5-pakk 11,95 /stk Total Fugeskum - 18105 - 500ml 29,95 /stk x3 89,85 Total Verktøy og slikt har jeg. Tror dere dette holder til et L60xD30xH60 terra? (Ja, er vel litt overdrevet med isopor, men skal lage diverse moduler etc, + jeg skal "bygge i høyden", så kjekt å ha litt ekstra) Mvh Emil
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2008
Sted: Østlandet
Alder: 29
|
hvis jeg ikke husker feil så fant jeg superfix på jernia og husfix på claso
Og man kan aldri få nok med isopor ![]() superfixen er en av de få typer av lim som kan brukes på isopor uten at den smelter vekk, husfix legges oppepå isoporen både for å gi den en "stein"-følelse/utseende og for å beskytte isoporen mot slitasje og fordyr som kan spise sin vei inn i bakgrunnen Alternativt kan man vel der bruke flislim, men det har jeg ikke noen erfaring av. Syntes husfix var greit det. Kjøpes som pulver og så blander du med vann til du får den konsistensen du ønsker ![]() etter hva jeg lest om våtromsmembran brukes det i f.eks basseng eller hvis det skal være høy fuktighet i terra, for å da beskytte mot fukt. Rette meg hvis jeg har feil...
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Skrev faktisk hele denne tråden som en PM til deg, men bestemte meg for å poste den her istedet ![]() Mange takk for utfyllende svar Da har jeg fått notert med dette ![]() Hvor mye Husfix tror du jeg trenger ![]() Håper det er tørt på verandaen hos fattern så jeg slipper å drive på inne. Isopor er no drit å rydde opp
*** Ja til reptiler i Norge! *** Poecilotheria-fan! Sist endret av Devilizer; 27-05-2009 kl 11:32. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
hehe..allerede gitt deg et lenger svar i det opprinnelige
syntes det ble litt kort akkurat etter jeg postet
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Ja jeg merka det
![]() Mange takk for kjempeflott svar ![]() Mye husfix tror du jeg trenger? for å bygge/innrede ie et 60x30x60 terra? Går vel fort en god del...?
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Etter min erfaring går det åt mer enn hva man tror, og det e bedre å bruke mer enn mindre. Ser i mitt terra at jeg på noen steder har brukt alt for lite, og klørne til skjeggisen har tatt seg gjennom. Men om jeg husker riktig så hva dette ikke noe spesielt dyrt... På claso der jeg var så fantes det en større og en mindre boks, skulle nok anbefale å kjøpe den større. Siden det er i pulverform så er det jo ikke heller noe vanskelig å forvare hvis det skulle bli noe til overs (så har man til neste terra til neste dyr som man vet kommer, hihi)
isopor e noe dritt ja... Etter over 6 måneder fra jeg fikset mitt terra så finner jeg fortsatt isoporkuler inne på rommet mitt, hehe..
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Ja det er som regel slik. Derfor jeg kjøper litt ekstra med isopor også
Går som regel litt mer enn man forventer ![]() Hehe joda, jeg vet hvordan det der er ![]() Isopor-kuler er sååå morsomt å få på henda. Spesielt hvis man har fugeskum der fra før ![]() Noe mer du kommer på i farta som jeg kan få bruk for? Noen spesiell pensel for husfixen f.eks? Men trenger jeg superfix hvis jeg bruker silikon? Tenkte å bruke det for å "lime" sammen de løse delene.
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Nei det går vel sikkert like greit å lime med silikon
Ikke prøvd men har vel lest om andre som har brukt det.Fugeskum er et helvete!! Jeg fikk det på hendene noen ggr og nesten umuuulig å få det vekk. Anbefaler engangshandsker I håret e bare enda værre, hehe... (å jada, jeg fikk det der å!)Med verktøy og slik så inngår det varmepistol? Må man nesten ha for å herde isoporen Ellers så ser det ut til at du har fått dekket det meste!
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Tror jeg bruker silikon jeg da
![]() Hehe slipper å få det i håret jeg da Har ikke hår om dagen Sommartider hey hey, sommartider![]() Ja skal kjøpe varmluftpistol ![]() Fattern skulle visst ha den, så da slapp jeg å betale for den selv. Muahaha ![]() Engangshansker ja! Check!
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
|
Her finner du en liste over det utstyret du trenger, samt små tips om hvordan du bl.a. slipper å få hendene full av isopor ;
http://www.repti.net/repti2/index.ph...&PAGE=2&ID=640 Sist endret av KarlKanibal; 27-05-2009 kl 12:53. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Råd om innredning i terra | reibrus | Terrarier | 3 | 19-02-2009 19:23 |
| Hvor kjøper dere isopor? | straymond | Utstyr | 7 | 18-02-2009 07:02 |
| Øgler Isopor og varmematter? | Bredo | Slanger, øgler og skilpadder | 15 | 05-01-2009 15:09 |
| Fugemasse / Isopor | Evenruden | Terrarier | 6 | 29-11-2006 14:11 |
| Terrari deksel av isopor. Vanntett , Hvordan? | lector | Terrarier | 2 | 02-05-2006 12:12 |