| Prosjektspørsmål Har du spørsmål ang. prosjekter i arbeidsloggen kan du stille dem i dette forumet. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Alder: 27
Meldinger: 63
|
Vet ikke helt hvor dette skal postes, men problemet mitt har delvis med DIY å gjøre, så jeg poster det her. Jeg holder på med noen bakgrunner til litt forskjellige terrarier. I to av de skal det festes røtter og flatene skal fylles med byggskum. Så kommer problemet.
Urutinert som jeg er med denne typen DIY, så hev jeg meg ut i det med den antakelsen at jeg er verdensmester. Etter denne antakelsen oppsto selvfølgelig problemene. Jeg brukte ikke hansker og fikk, etter en del knot og styr, hendene fulle bokstavelig talt. Jeg gikk videre til vasken og fikk bort en del av byggskummet bort fra fingrene. Det dummeste av alt, i panikken jeg fikk, var jo å gjøre dette over vasken. Det renner ikke prikkfritt igjennom rørene nå, for å si det sånn. Jeg har altså klart å tette rørene på kjøkkenet delvis med byggskum, tro det eller ei. Så.. Er det bare å bruke plumbo på dette? Eller er det noen andre alternativer som noen her tror kan fungere? På forhånd takk, espennl. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Jeg forsøkte først litt på hendene, men skjønte fort at det ikke gikk da det svei noe grasalt! Men vil det ha en større effekt med større dose i avløpene?
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
Sted: Hedmark
Alder: 28
|
Sitat:
Også pass på at ikke vannlåsen er tett før du begynner med plumbo, for da tettes det bare enda mer. Vannlåsen er da den "klumpen" under vasken. Du kan prøve kokende vann først, og hvis det ikke hjelper, bruke Plumbo. Men ikke hiv på hele flaska på en gang
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Nordland.
Alder: 20
|
Følg Devilizers råd! Har bare brukt plumbo til å løse opp noe planter. Høhø! Hadde du det virkelig på hendene? Har du ikke sett Fight Club? Hørtes noe smertefullt ut.
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Hehe, nei. Hadde det ikke på hendene, selv om det nok ville blitt en spennende opplevelse
Er desverre vanskelig å overdrive ironi i skriftspråk!Da får jeg bare prøve meg frem Men hadde vært moro hvis noen hadde hatt et liknende problem, og hadde en metode som garantert ville fått bort byggskummet i røret..
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
|
Les på pakken. Plumbo på hendene er idioti ettersom det etser og løser opp organiske materialer - som hud f.eks.. Det er da ikke så lenge siden det var en kar som ble stilt for retten etter å ha hatt plumbo på en annen manns (kompis til og med) edlere deler mens stakkarn sov ut rusen.. Mannen ble temmelig ødelagt nedentil, kan man jo si..
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Hehe. Leste også den artikkelen! Regner med at han våknet ganske raskt når smertene begynte å spre seg! Man er skikkelig glad i practical jokes når du drar den så langt. Hadde dog kunnskaper nok, også før jeg leste artikkelen, om at man ikke skal vaske hendene med plumbo
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
|
Forresten.. hadde jeg vært deg ville jeg tatt en bit skum og hatt plumbo på først, for å se hva som skjer - før du heller det nedi vasken. Og for sikkerhets-skyld ville jeg også gjort det ute, eller iallefall et sted som var godt ventilert - ifall det dannes noen meget ugunstige gasser.. Gjør det i noe som ikke blir etset hull på..
Evt kan du ringe Lilleborg (er det ikke de som har plumbo) for å høre hva de tror.. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|